- Reklamę będzie można zobaczyć przed największymi tytułami najbliższego miesiąca – mówi Michał Krawczyk dyrektor Biura Marketingu Miasta. – Spot będzie emitowany min. przed filmem Ondine Neila Jordana, nową wersją Robin Horda z Russelem Crowe, czy Prince of Persia – dodaje.
Pomysł na realizację reklamy Lublina pojawił się jesienią ubiegłego roku.
– Wybraliśmy kino, bo tam widz skupia się na obrazie z ekranu. Gdyby reklama była w telewizji, to siedząc na fotelu, głaszcząc kota i jedząc chipsy, nie zwracamy uwagi na to, co oglądamy – ocenia dyrektor Krawczyk.
Spot trwa jedynie 45 sekund, jednak w tym czasie widzimy kilkanaście planów.
Wszystko zaczynają sceny w wielkim mieście. Bohater zmęczony codziennym zgiełkiem i pośpiechem wyjeżdża do Lublina. Tu, w zaułkach starówki odkrywa magiczny klimat miasta. Gości w antykwariacie, spotyka chłopca, który wręcza mu magiczną kulę, odkrywa freski na murach budynków. W ostatniej scenie podziwia sztukmistrzów bawiących się ogniem.
– Film ma oddziaływać na emocje widza. Pokazujemy, że Lublin to miasto kulturalne. Nasz bohater zatraca się w tym mieście, zaczyna je czuć – dodaje Krawczyk.
Grażyna Skarżyńska z agencji Albert Lumberjacker, która stworzyła scenariusz do filmu przyznaje, że sama trochę czuje się jak jego bohater. – Przyjeżdżając tutaj odkryliśmy Lublin pełen uroku – mówi Grażyna Skarżyńska.
Film będzie od dzisiaj wyświetlany w multipleksach siedmiu największych miast Polski.
– Po ilości sprzedawanych biletów stwierdzimy ilu widzów zobaczyło nasz spot. Jeśli do 17 czerwca nie będzie to 900 tysięcy widzów, to reklama będzie emitowana dłużej – tłumaczy dyrektor Krawczyk.
Realizacja filmu kosztowała 300 tyś zł, za emisję w kinach ratusz zapłacił 431 tys. zł. Zdjęcia trwały 3 dni- w tym dwa w Lublinie, w castingach wzięło udział 200 osób.Przeczytaj więcej o filmie promującym Lublin:
Kto zagra w filmie promującym Lublin? (foto)
Ratusz nie złamał prawa wydając 300 tys. zł na reklamę Lublina
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?