Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

UMCS: Nowy logotyp uczelni (materiał Dziennikarza Obywatelskiego)

Redakcja
W dniu 11 lutego 2011 roku zarządzeniem Jego Magnificencji Rektora wprowadzony został nowy logotyp Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.

Zatwierdzony nowy logotyp jest elementem systemu identyfikacji wizualnej przygotowywanej przez Uniwersytet – informuje Anna Guzowska, rzecznik prasowy UMCS.  - Został on opracowany przez firmę zewnętrzną, przy aktywnym współudziale Komisji Rektorskiej, w skład której wchodzili przedstawiciele różnych środowisk społeczności akademickiej. Wszystkie propozycje jego wariantów – dodaje Guzowska. - Były szeroko dyskutowane z Dziekanami Wydziałów, których sugestie w większości zostały uwzględnione.

Orzeł nawiązuje do herbu uczelni

Podstawą dwuczłonowej konstrukcji logotypu jest usytuowany z lewej strony stylizowany orzeł, nawiązujący kształtem do orła z herbu uczelni. Otoczono go dziesięcioma gwiazdami, które symbolizują 10 wydziałów UMCS. Orzeł trzyma w szponach berła w kształcie insygniów władzy Rektorskiej. Prawą stronę logotypu tworzy natomiast typograficzny zapis skrótowej nazwy uczelni, uzupełniony pełną nazwą Uniwersytetu.

- Logotyp ma prezentować Uczelnię jako współczesny Uniwersytet z tradycjami – zaznacza rzecznik prasowy. Wprowadzenie tego elementu ma na celu ujednolicenie graficzne poszczególnych form działań związanych z promocją Uczelni oraz budowaniem wizerunku marki UMCS.

Sam projekt nowego logotypu został przygotowany przez zwycięzcę przetargu - profesjonalną warszawską firmę – „Mamastudio” – która postanowiła włączyć mocno zakorzenioną nazwę Uczelni do jej identyfikacji wizualnej. Tym też ożywiła ją i dodała funkcjonalności. Umieszczenie w logotypie anagramu Uczelni to nie jedyna zmiana wprowadzona przez firmę, która wcześniej opracowała już logotypy m.in. dla Fundacji na rzecz Nauki Polskiej, Goethe-Institut oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego – twierdzi Piotr Ręczajski, dyrektor strategiczny, partner „Mamastudio”.

Nowy znak UMCS został unowocześniony i uproszczony.

- Zależało nam na stworzeniu prostego znaku, który z jednej strony podkreślałby długą tradycję i doświadczenie Uczelni, a z drugiej wskazywałby na nowoczesność i rozwój dodaje Piotr Ręczajski. UMCS - to instytucja, która podąża za zmieniającym się otoczeniem, tę cechę oddaje nowy logotyp. Projektując go, myśleliśmy również o studentach, bo przecież znak będzie funkcjonował nie tylko w sytuacjach formalnych, lecz także w obiegu mniej oficjalnym. Dzięki prostocie oraz dodaniu anagramu – konkluduje dyrektor Ręczajski - nowe logo świetnie sprawdzi się na naklejkach, bluzach i innych materiałach, często tworzonych przez samych studentów.

Logotyp (gr. logos - słowo, myśl + typos - odcisk, obraz)

To termin rozpoznawalny od początku XIX wieku jako forma graficzna będąca interpretacją brzmienia nazwy i jednoznacznie identyfikująca markę, firmę, agencję, organizację, produkt usługę, przedsięwzięcie, imprezę oraz każdy inny rodzaj aktywności gospodarczej lub społecznej. Podstawowym zadaniem logotypu jest odróżnienie usług i produktów danego podmiotu od konkurencji. Logotypy często rejestrowane są jako znaki towarowe.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto