18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Egzamin gimnazjalny: Skończyła się część humanistyczna ARKUSZE, ODPOWIEDZI

KOS
Trzecioklasiści z gimnazjów pisali we wtorek część humanistyczną egzaminu gimnazjalnego. Uczniowie, z którymi rozmawialiśmy mówili zgodnie: po raz pierwszy zetknęli się z arkuszem, w którym było tak dużo zadań z historii.

Arkusz standardowy
Arkusz dla uczniów słabo widzących
Arkusz dla uczniów słabo słyszących i niesłyszących
Arkusz dla uczniów z upośledzeniem
ODPOWIEDZI

Motywem przewodnim arkusza był patriotyzm. Pytania, na które odpowiadali uczniowie odwoływały się do kilku tekstów: fragmentu "Pana Tadeusza", "Mazurka Dąbrowskiego" oraz wypowiedzi Anny Dymnej, Zbigniewa Bońka oraz Stanisława Soyki nt. tego, czym dla nich jest patriotyzm.

Kaja Skorzyńska, Natalia Orłowska, Ala Filipek i Ania Drabko z Prywatnego Gimnazjum im. Królowej Jadwigi: - Było mnóstwo zadań typowo historycznych, które wymagały znajomości dat, wydarzeń itp. Na testach humanistycznych z poprzednich lat były najczęściej dwa, trzy zadania typowo historyczne. Stąd nasze zaskoczenie - tłumaczą dziewczyny.

W arkuszach, które rozwiązują gimnazjaliści zazwyczaj są dwie dłuższe wypowiedzi pisemne. Na szczęście w tym roku ich forma nie zaskoczyła uczniów. - Pisaliśmy podanie do dyrektora szkoły o przyznanie dofinansowania na utworzenie muzeum historii regionalnej - mówi Kaja. - Oprócz tego była rozprawka o tym, czy można być patriotą we współczesnych czasach - dodaje Natalia. - Obydwie formy bardzo często ćwiczyliśmy w szkole.

Uczniowie Gimnazjum nr 18 również byli zaskoczeni, że autorzy tegorocznego arkusza zaserwowali im tak dużą dawkę historii. - Myślę jednak, że będzie dobrze - ocenia Grzegorz Kraś. - Temat rozprawki być może nie był tym wymarzonym, ale spokojnie można go było napisać - dodaje Łukasz Podstawka. - Poszło mi znośnie.

Ola Walczyńska, również z Gimnazjum nr 18: - W rozprawce mieliśmy się odwołać do przykładów z literatury, historii i do własnych doświadczeń. Pisałam m.in. o Lechu Wałęsie. Jeśli chodzi o nasze własne przykłady napisałam, że każdy z nas może być patriotą. W czym się przejawia? Chociażby w tym, że nie zaśmiecamy swojego otoczenia - ulicy, klatki itp.

W środę uczniowie napiszą część matematyczno-przyrodniczą egzaminu. W czwartek będą rozwiązywać arkusze z języków obcych.

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto