Pierwszy z nich od skrzyżowania z ul. Nadbystrzycką (koło Politechniki Lubelskiej) do zjazdu na parking uczelni – tu zmieni się kształt skrzyżowań, powstanie też dodatkowy pas dla samochodów wyjeżdżających w prawo w ul. Nadbystrzycką.
Przebudowane ma być oświetlenie, istniejące chodniki zostaną odnowione, a tam, gdzie ich brak powstaną nowe. Będą też zatoki postojowe. Ten fragment ulicy ma w sumie niecałe 300 m.
Znacznie większy, bo liczący ponad 1,2 km fragment trzeba będzie zbudować prawie od podstaw. Mowa o ciągu od parkingu Politechniki do skrzyżowania z ul. Nadbystrzycką koło stacji z gazem LPG.
Nawierzchnia tego odcinka wykonana była z „używanego” asfaltu zwanego destruktem lub korą asfaltową. Jest to materiał zerwany z innej jezdni, wysypany w innym miejscu i utwardzony.
Taka nawierzchnia nie jest zbyt wytrzymała, co dobrze widać w przypadku ul. Wapiennej. W wielu miejscach są dziury odsłaniające stary bruk, na części leżą płyty betonowe.
Tu, oprócz nowej jezdni i chodników powstać mają również odcinki ścieżek rowerowych łączące przebudowywany fragment ulicy ze ścieżką rowerową biegnącą przy bulwarze wzdłuż brzegu Bystrzycy. Kompleksowo rozwiązana ma być też sprawa oświetlenia tego odcinka ul. Wapiennej.
Projekty dotyczące jezdni biegnącej koło uczelni mają być gotowe do końca czerwca, zaś te dla pozostałego, dłuższego fragmentu powinny być sporządzone najpóźniej w grudniu.
Zobacz także:
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?