Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wódka z Lublina jest najlepsza

Łukasz MM-kowicz
Łukasz MM-kowicz
Cytrynówka Lubelska, Żołądkowa Gorzka i Wiśniówka. Z najnowszych badań wynika, że wódki produkowane w Lublinie sprzedają się najlepiej.

– Wcale się nie dziwię. Cytrynówka i Żurawinówka to moje ulubione wódki. Może to trochę lokalny patriotyzm, bo lepiej kupować swoje, niż obce, ale obiektywnie patrząc one mają naprawdę świetny smak – mówi Piotr z Lublina.

Wódka Żołądkowa Gorzka i Wiśniówka Lubelska produkowane przez Stock Polska (wcześniej Polmos Lublin) to wódki znane Polakom od dawna. Natomiast Cytrynówka Lubelska pojawiła się w sklepach zaledwie w listopadzie ubiegłego roku. Od tego momentu udział trunku w segmencie wódek smakowych systematycznie rośnie. Dziś to jedna z najlepiej sprzedających się wódek kolorowych w Polsce.

– Konsumenci docenili Cytrynówkę. Nie jesteśmy zaskoczeni, to dobry produkt w dobrej cenie – mówi Karolina Wróblewska, Brand Manager w Stock Polska. – Myślę, że klienci docenili walory smakowe trunku, który produkowany jest wyłącznie na bazie naturalnych składników. Receptura oparta jest na soku wyciśniętym ze świeżych cytryn.

W czerwcu (ostatnie dane AC Nielsen) Cytrynówka miała już 1,56 proc. udziału w sprzedaży wszystkich wódek w Polsce i 8,48 proc. w segmencie wódek kolorowych, co dało jej drugie miejsce w Polsce. Wyżej uplasowała się Wódka Żołądkowa Gorzka. Zaś trzecia pozycja przypada Wiśniówce Lubelskiej (wszystkie wymienione marki produkowane są w Lublinie).

To kolejny sukces wódek z Lublina. Ogłoszony kilka tygodni temu ranking ekskluzywnego Klubu Milionerów pokazał, że ulubiona wódka Polaków to Żołądkowa Gorzka Czysta de Luxe. W tym roku ta marka znalazła się na pierwszym miejscu międzynarodowej listy najszybciej rosnących wódek pod względem sprzedaży na świecie „Millionaires 2010”. W ubiegłym roku sprzedano jej trzy razy tyle, co rok wcześniej - 48,5 mln litrów. Na drugim miejscu również uplasował się Stock Polska, tym razem z wódką 1906. W pierwszej 20-ce znalazła się też słynna Żołądkowa Gorzka.

Sukces lubelskich wódek cieszy tym bardziej, że sprzedaż wódek w Polsce spada. Sprzedaż wódki w pierwszym kwartale 2010 roku była o 2,4 proc. niższa niż przed rokiem.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto