Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Uczniowie ze Staszica znaleźli haka na raka

Redakcja
- Nie pakuj się do trumny, zrób cytologię - mówią licealiści z I LO, którzy wygrali ogólnopolski konkurs „Mam haka na raka”. W nagrodę, wymyślona przez nich kampania będzie promowana na billboardach oraz w spotach radiowych i telewizyjnych w całej Polsce.

Dodatkowo, uczniowie pojadą na kurs językowy za granicę, a I LO dostanie wyposażenie do sali biologicznej.

- Nie spodziewaliśmy się, że wygramy – cieszy się Maciek Mańko, który wraz z rówieśnikami Olą Osiej, Joasią Sumorek i Krzysztofem Grześnikiem wziął udział w ogólnopolskim projekcie „Mam haka na raka”. Akcja ma na celu przełamanie barier związanych ze śmiertelną chorobą. – W przygotowanie kampanii włożyliśmy wiele wysiłku, dlatego bardzo cieszymy się, że zobaczy ją cała Polska.

Licealiści ze Staszica postanowili postawić na kontrowersyjne hasło: "Nie pakuj się do trumny, zrób cytologię".

– Zaryzykowaliśmy – przyznaje Maciek. – To mocne słowa, ale mamy nadzieję, że dzięki nim przyciągniemy uwagę ludzi i skłonimy ich do zadbania o swoje zdrowie. Nasze hasło kierujemy do pań w każdym wieku zagrożonych rakiem szyjki macicy, które chcemy namówić na regularne robienie cytologii.

Lublinianie chcą pokazać, że z rakiem można wygrać, jeśli wcześnie się go wykryje i rozpocznie walkę z chorobą.

W ramach ogólnopolskiej kampanii na ulicach kilku miast Polski pojawią się plakaty, a w radiu i telewizji usłyszeć oraz zobaczyć będzie można spoty wymyślone przez Staszicaków. - Na billboardach będzie nasze hasło i kobieta, która pakuje najpotrzebniejsze rzeczy do… trumny – wyjaśnia Maciek. – Spot radiowy i telewizyjny także będzie wykorzystywał wymyślone przez nas hasło w rozmowie między matką i córką. Mamy też pomysł na niekonwencjonalny film przeznaczony dla panów. Pokażemy w nim mężczyznę, który wstaje rano, maluje się i ubiera w sukienkę, wychodzi na dwór i spotyka tam tylko mężczyzn przebranych za kobiety. Potem usłyszmy głos: „Prawda, że świat z kobietami byłby piękniejszy?” W ten sposób chcemy przekonać panów, by namawiali swoje dziewczyny, żony i matki na zrobienie cytologii.

Wśród pomysłów licealistów znalazła się też reklama, która mogłaby stanąć na ulicach miast.

– Byłaby to wycięta z tektury „ścianka” z narysowanymi postaciami matki, ojca i dzieci – tłumaczą licealiści. – Miejsce na głowę matki byłoby puste, a nad nim znajdowałby się napis: „To od Ciebie zależy, czy to miejsce będzie puste. Zrób cytologię”. Zanim uczniowie Staszica obmyślili kampanię, musieli zorganizować w szkole happeningi, wykłady i lekcje o nowotworach, a także pogadanki w internecie. Licealiści musieli też popisać się wiedzą o raku w teście o wiedzy onkologicznej, a także wziąć udział w warsztatach w stolicy.

Lublinianie pokonali kilkaset zespołów z całego kraju.

Oprócz kampanii, w nagrodę dostaną 2-tygodniowy obóz językowy w Anglii. Szkoła natomiast dostanie wyposażenie sali biologicznej w m.in. mikroskop, laptop i fantomy z narzędziami.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto