Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Twój pociąg spóźnił się dwie godziny? Należy Ci się odszkodowanie

Anna Jasińska
Anna Jasińska
Jeśli Twój pociąg spóźnił się więcej niż dwie godziny, należy Ci się 25 procent ceny biletu. Jeżeli Twój bagaż uległ zniszczeniu, najlepiej będzie, gdy sporządzisz protokół strat. Zwłaszcza, jeśli wszystko zdarzyło się po 3 grudnia.

Przed tą datą podróżującym trudniej było dochodzić swoich praw. Teraz, jeśli podróżny nie otrzymał zwrotu kosztów biletu, należy mu się odszkodowanie w postaci połowy ceny biletu, gdy spóźnienie przekracza dwie godziny. Osoba, która wykupiła bilet, a jeszcze nie zaczęła podróży, ma prawo do pełnego zwrotu kosztów. Warunkiem jest tylko uzasadnione przypuszczenie, że opóźnienie przekroczy 60 minut. Pasażer wybiera wtedy między trzema możliwościami:

● zwrot pełnego kosztu biletu,
● kontynuacja podróży w najbliższym możliwym terminie lub zmiana trasy podróży,
● kontynuacja podróży w dalszym terminie.

Prawo do odszkodowania nie przysługuje nam wtedy, gdy pasażer był poinformowany o opóźnieniu przed zakupem biletu, albo opóźnienie jest krótsze niż 60 minut lub bilet kosztuje mniej niż cztery euro (około 16,5 zł).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto