Przed tą datą podróżującym trudniej było dochodzić swoich praw. Teraz, jeśli podróżny nie otrzymał zwrotu kosztów biletu, należy mu się odszkodowanie w postaci połowy ceny biletu, gdy spóźnienie przekracza dwie godziny. Osoba, która wykupiła bilet, a jeszcze nie zaczęła podróży, ma prawo do pełnego zwrotu kosztów. Warunkiem jest tylko uzasadnione przypuszczenie, że opóźnienie przekroczy 60 minut. Pasażer wybiera wtedy między trzema możliwościami:
● zwrot pełnego kosztu biletu,
● kontynuacja podróży w najbliższym możliwym terminie lub zmiana trasy podróży,
● kontynuacja podróży w dalszym terminie.
Prawo do odszkodowania nie przysługuje nam wtedy, gdy pasażer był poinformowany o opóźnieniu przed zakupem biletu, albo opóźnienie jest krótsze niż 60 minut lub bilet kosztuje mniej niż cztery euro (około 16,5 zł).
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?