Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tłok w autobusach w Lublinie: ZTM nie może karać MPK za zbyt krótkie autobusy

Jakub Markiewicz
Jakub Markiewicz
Zarząd Transportu Miejskiego nie ma możliwości ukarania ...
Zarząd Transportu Miejskiego nie ma możliwości ukarania ... Bartek Żurawski
Przewoźnik wysłał na trasę za krótki autobus, choć miał obowiązek wysłać przegubowiec? ZTM nie może go za to ukarać.

Często zdarza się tak na linii 40, a tydzień temu krótkie autobusy spotęgowały tłok na linii 26 wywołany cięciem rozkładu.

Niewłaściwie dobrany tabor dał się we znaki zwłaszcza pasażerom linii 26 w miniony wtorek, gdy zmienił się rozkład jazdy miejskiej komunikacji. Ubyło kursów linii 26, a w autobusach zapanował tłok.

Zdaniem ZTM, ścisk byłby mniejszy, gdyby MPK wysłało w trasę takie autobusy, jakie powinno.

Linię powinny obsługiwać tylko przegubowce, albo neoplany. Tymczasem z sześciu autobusów MPK na tej trasie, dwa były krótkie.

To nie jedyny taki przypadek. Także linia 40 powinna być obsługiwana wyłącznie przez tzw. tabor wielkopojemny.

Pasażerowie często skarżą się, że jest inaczej. – Część pojazdów przechodzi obecnie naprawy główne, niektórym kończy się termin ważności badań technicznych, do tego zdarzają się inne awarie. Stąd sytuacja, że krótkie wozy obsługują linię nr 40 – tłumaczyła niedawno Weronika Opasiak, rzecznik MPK.

Zarząd Transportu Miejskiego może karać przewoźnika za różne przewinienia. Ale nie za to. Wszystko przez zapisy 10-letniej umowy, którą zawarł ze spółką.

– Umowa nie przewiduje kar, jeśli przewoźnik zamiast długiego pojazdu wyśle krótki. Niemniej jednak zawsze taka sytuacja jest odnotowywana w protokole kontrolnym i przewoźnik jest wzywany do złożenia wyjaśnień. Uregulowanie tej kwestii wymaga zmian zapisów umowy – wyjaśnia Justyna Góźdź z lubelskiego ZTM.

Mimo to, egzekwowanie obowiązków od przewoźników – w tym przypadku innych niż MPK – zostało pozytywnie ocenione przez kontrolerów lubelskiego Ratusza.
Magistrat sprawdzał m.in., czy inspektorzy ZTM sprawdzają wykonywanie usług. Z akt kontroli wynika, że od maja do sierpnia IREX miał 33 kontrole ZTM, które wykazały 39 uchybień. Najwięcej, bo aż 17, dotyczyło stanu technicznego wozów, a 8 niezatrzymania się na przystankach. IREX zapłacił za to blisko 5 tys. zł kar. AKL w tym samym czasie był sprawdzany 19 razy, wykryto 10 naruszeń warunków umowy, głównie co do czystości i stanu technicznego autobusów. Kary wyniosły 1200 zł.


Co sądzicie o sprawie? Czekamy na Wasze komentarze!

Komunikacja miejska w Lublinie: Pasażerowie jak sardynki w puszce
Od 1 marca zmiany rozkładów jazdy autobusów i trolejbusów w Lublinie
Nowa linia autobusowa 726 zawiezie pasażerów z Czubów do centrum Lublina
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto