Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Skręt z ul. Filaretów w ul. Rzeckiego: Kierowcy protestują, miasto nie ustępuje

redakcja
redakcja
Kierowcy protestują przeciw ograniczeniu możliwości skrętu z ul. ...
Kierowcy protestują przeciw ograniczeniu możliwości skrętu z ul. ... Maciej Kaczanowski
Kierowcy protestują przeciw ograniczeniu możliwości skrętu z ul. Filaretów w ul. Rzeckiego. Miasto nie zamierza ustąpić.

Do niedawna na ul. Filaretów istniało pełnoprawne skrzyżowanie z ul. Pana Balcera i Rzeckiego. Kierowcy mieli możliwość przejazdu w dowolnym kierunku. Jadący ul. Filaretów od ronda przy Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych mogli skręcić w lewo w ul. Rzeckiego. Od pewnego czasu jest to niemożliwe.

– Protest podpisało około 300 osób – mówi Jan Gąbka prezes Lubelskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, a zarazem miejski radny, który wysłał w tej sprawie pismo do prezydenta Lublina. – Ul. Rzeckiego to przecież dojazd do przedszkola, szkoły, domu seniora, banku i przychodni zdrowia, że już nie wspomnę o siedzibie LSM – wylicza Gąbka. Szkoła, o której wspomina to w istocie duży zespół szkół, a w kompleksie tym znajduje się również basen, z którego korzystają nie tylko uczniowie. – Wypadałoby przynajmniej poinformować ludzi o zamiarze wprowadzenia takich zmian – dodaje radny.

Przejazdu już nie ma, na środku ul. Filaretów będzie w tym miejscu pas zieleni.

Zaraz po zamknięciu skrętu w lewo kierowcy byli skazani do jazdy na wprost i zawracania aż na rondzie na skrzyżowaniu z ul. Jana Pawła II. To aż 2,5 km dodatkowej drogi. W przyszłości ma być lepiej. Kierowcy zamierzający skręcić w lewo w ul. Rzeckiego będą mogli tylko pojechać prosto i zawrócić na wysokości przystanków komunikacji miejskiej. – To tylko 130 m – przekonuje Anna Machocka z Urzędu Miasta.

Ratusz tłumaczy, że ruch na skrzyżowaniu został ograniczony ze względów bezpieczeństwa.

– Kierowcy skręcający w lewo z ul. Rzeckiego w lewo w Filaretów przecinali trzy pasy ruchu. Ponadto na skrzyżowaniu nakładało się na siebie kilka torów jazdy, a pojazdy opuszczające położone wyżej rondo u zbiegu z ul. Zana rozwijali w tym miejscu duże prędkości – wylicza Machocka.

– Czy takie zmiany były konieczne? Moim zdaniem nie. Ale jeśli mądrzy projektanci uznali, że to zwiększy bezpieczeństwo, to niech i tak będzie, tylko informacja dla ludzi by się przydała, a o wszystkim dowiedzieli się z prasy – mówi Gąbka. Magistrat zapowiada, że pod protestem się nie ugnie. – Nie zrezygnujemy z zamknięcia tego przejazdu – stwierdza Machocka.

DOMINIK SMAGA


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto