Linie PolskiBus obsługiwać mają połączenia z Warszawy do 16 miast Polski i czterech za granicą: Berlina Pragi, Bratysławy i Wiednia. Usługi zaczną świadczyć 19 czerwca.
Zainteresowanie stroną polskibus.com, na której można rezerwować bilety na tanie przejazdy, jest tak duże, że strona chwilowo przestała działać.
Z Lublina nowy przewoźnik pojedzie tylko do Warszawy.
Pierwszy kurs wyruszy o godz. 1.50 (czas jazdy 3 h), drugi o godz. 17.15 (3 h 15 min.). Ze stolicy autobusy wyjadą o godz. 7.15 (3 h 15 min) i o godz. 22.45 (3h). A od 17 lipca w rozkładzie pojawi się jeszcze jedna para połączeń: z Lublina o godz. 10.50 i o godz. 13.45 z Warszawy. Przystanek końcowy znajdzie się obok stacji metra Wilanowska.
Autobusy nie będą się zatrzymywać w żadnej z miejscowości na trasie. Nowa firma chwali się też komfortem podróży. Każdy autobus ma mieć toaletę, darmowy Internet, gniazdka elektryczne, klimatyzację i jedno miejsce dla osoby na wózku inwalidzkim.
Ceny biletów mają się zaczynać się od złotówki plus 1 zł za rezerwację, a kupić można je tylko przez Internet.
Ma być tak, jak w liniach lotniczych: im większe wyprzedzenie, tym tańszy bilet, a liczba tych najtańszych jest w każdym kursie ograniczona. Ile kosztować mają najdroższe?
– Nie ma ustalonej najwyższej ceny, ale na pewno będą to tańsze bilety od oferowanych przez PKS – zapowiada Piotr Bezulski, dyrektor zarządzający w spółce Souter Holdings Poland, która będzie świadczyć usługi pod marką PolskiBus. Za firmą tą stoi Szkot, Bryan Souter, który w Wielkiej Brytanii stworzył znane linie Stagecoach.
Co na to PKS?
– Nasza oferta jest i tak konkurencyjna i korzystna i nie ma potrzeby, żebyśmy schodzili z ceną poniżej kosztów. W naszych autobusach do Warszawy też jest klimatyzacja – stwierdza Teresa Królikowska, prezes PKS Wschód. Ta należąca do samorządu województwa spółka obsługuje dziennie 11 par połączeń między Lublinem a stolicą.
– Cena biletu to 30 złotych, ale stosujemy ulgę handlową i cena do zapłaty to 23 złote – mówi Józef Penar z PKS Wschód. – Pytanie, co na takie ceny u nowego przewoźnika powie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, bo nikt mi nie powie, że za złotówkę da się przejechać z Warszawy do Lublina – dodaje.
Tymczasem nowy przewoźnik tłumaczy, że dzięki większym autobusom koszt paliwa może rozłożyć na większą liczbę pasażerów.
Dla porównania, przejazd busem kosztuje 25 zł, a pociągiem 38,50 zł (2 klasa, pociąg TLK) lub 31,50 zł (2 klasa, pociąg interREGIO).
CO SĄDZICIE O SPRAWIE? ZAPRASZAMY DO DYSKUSJI W KOMENTARZACH!
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?