MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Motoryzacyjne buble roku 2008 (ranking)

Janek Taraszkiewicz
Janek Taraszkiewicz
Wady fabryczne przytrafiły się w 2008 r. głównie motocyklom – poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przedstawiamy 6 największych moto-porażek.


1.    Toyota Yaris

Problem dotyczył modeli wyprodukowanych od czerwca 2005 r. do kwietnia 2008 r. Polegał na defekcie pasów bezpieczeństwa. Wada mogła spowodować zapalenie się, umieszczonej na pasach, gumowej podkładki, wykonanej z niewłaściwego materiału. W Polsce wada może dotyczyć 14,782 tys. samochodów. Toyota już rozpoczęła bezpłatną akcję serwisową. Skorzystają również ci kierowcy, którzy nie mają gwarancji producenta.


Fot.z-about.com
2.    Yamaha MT01 i MZ1
Źle zainstalowano lusterka w motocyklach wyprodukowanych w Japonii w latach 2007 – 2008. W obu modelach – MT01 i MZ1, podczas jazdy lusterka odłamywały się od kierownicy, stwarzając niebezpieczeństwo wypadku. Przedsiębiorca poinformował, że na rynek polski wprowadzono łącznie 43 egzemplarze tych motocykli. Właściciele pojazdów zostali powiadomieni o konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, który dokona kontroli i wymiany niebezpiecznego lusterka.


Fot.totalmotorcycle.com

3.    Yamaha FX1800G i FX1800A-G
W tym przypadku istniało ryzyko wycieku paliwa w komorze silnika. Problem dotyczy maszyn wyprodukowanych w USA w latach 2008 – 2009. Na Polski rynek trafiło 26 takich maszyn. Właściciele pojazdów zostali powiadomieni o konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego.


Fot. planetgaddget.com

4.    Kawasaki 1400GTR
Niektóre motocykle mogły stwarzać duże zagrożenie na drodze. Brud, który gromadził się między dźwignią a pompą hamulcową, mógł je blokować. Kampanią serwisową objęto 52 modele 1400GTR.


Fot. kaliteliresimler.com

5.    BMW
Model F650GS – miał nieprawidłowo zamontowaną tarczę hamulcową. Mogła się odczepić od piasty przedniego koła. Serwisem objęto 25 egzemplarzy wyprodukowanych na trenie Niemiec. W modelach: F800S, F800ST, R1200R, K1200S, K1200R, K1200 Sport, K1200GT zastosowano nieprawidłowe materiały do produkcji tłumika skrętu, co mogło utrudniać manewrowanie kierownicą.


Fot.motorcyclespecs.com

6.    SAAB 9-5
W niektórych egzemplarzach modelu MY 06-08 z silnikiem 1.9 TiD zastosowano nietrwały materiał do produkcji powrotnego przewodu paliwowego. W rezultacie mogło dojść do pęknięcia przewodu, a w skrajnym przypadku do zapalenia się auta. Wadliwy przewód zostanie wymieniony w 122 egzemplarzach na terenie Polski.


Fot.veiklosnuoma.lt


Zobacz także:

Moto Moje Miasto - serwis specjalny
22.01.2009 |Wiadomości
Moto Moje Miasto - serwis specjalny
Moto Moje Miasto Lublin (MMMLublin) to projekt, w którym razem z Wami będziemy poznawać zmotoryzowaną część naszego regionu. Wspólnie odkryjemy wyjątkowe auta i motocykle, które jeżdżą po naszych drogach.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja radzi jak zaplanować podróż

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto