Materiał Dziennikarza Obywatelskiego |
Nowością będzie również obowiązek oznaczania programów oraz filmów, które są sponsorowane i zawierają lokowanie produktu, czyli inaczej product placement.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, gdyż to na jej zlecenie nastąpią zmiany, argumentuje, że nowe znaki są bardziej widoczne i czytelne. Zmienione zostaną znaki informujące o wieku, poniżej którego widzowie nie powinni oglądać danych programów telewizyjnych, wprowadzony zostanie czerwony kwadrat z białym kluczykiem w środku, który zastąpi używaną do tej pory czerwoną kropkę. Zamiast zielonego kółka wyświetlany będzie zielony kwadrat zawierający uśmiechniętą buźkę w środku.
Znaki informujące o grupie wiekowej będą miały kształt kolorowego kwadratu, w którym cyfrą oznaczono wiek odpowiedni dla danego programu.
Nowością jest wprowadzenie do polskiego prawa obowiązek oznaczania programów, w których nastąpiło lokowanie produktu, czyli inaczej product placement.
Mechanizm polega na umieszczeniu produktu w środku przekazu w taki sposób żeby przemawiał on do podświadomości odbiorcy i zachęcał go do jego używania. Bardzo często odbywa się to przez pokazywanie wyrobów lub ich znaków towarowych w wybranych scenach filmu. Informacja o tym, iż dany program zawiera taki mechanizm promocji będzie musiała być widoczna na samym początku programu jak i na końcu, dodatkowo informacja ta ma być widoczna również po każdej przerwie reklamowej i ma zajmować minimum 5 procent ekranu przez co najmniej cztery sekundy
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?