Mniejsze korki w Lublinie.
Urząd Miasta Lublin przygotowuje się do realizacji projektu pod nazwą „Zintegrowany system miejskiego transportu publicznego”. – Dzięki budowie 34 km trakcji trolejbusowej oraz zakupowi 70 nowych trolejbusów i 100 ekologicznych autobusów zachęcimy mieszkańców do korzystania z komunikacji zbiorowej i w ten sposób rozwiążemy problem coraz większych korków w mieście – tłumaczy Grzegorz Wójcikowski, doradca prezydenta miasta Lublin. Z aktualnych wyliczeń wynika, że realizacja projektu, który zakończy się w 2015 roku, będzie kosztować ok. 520 mln zł, z czego ok. 270 mln zł pochodzić będzie z PO RPW.
Arterie do obwodnicy i lotniska.
Oprócz projektu dotyczącego transportu publicznego lubelski samorząd planuje zrealizować – także z PO Rozwój Polski Wschodniej – dwie ważne arterie komunikacyjne, które połączą miasto z powstającą obwodnicą Lublina oraz z planowanym lotniskiem. Chodzi o dojazdy do węzła drogowego „Jakubowice” w kierunku Warszawy oraz do węzła drogowego „Mełgiew” wyprowadzającego ruch z miasta w stronę granicy Polski z Ukrainą. Oba projekty realizowane będą w ciągu dróg ekspresowych S12, S17 i S19.
– Realizacja tych projektów przyczyni się do powstania całkowicie nowych odcinków dróg oraz do lepszego wykorzystania istniejących ciągów komunikacyjnych. Poprawi komfort podróżowania nie tylko mieszkańców, ale także turystów, co – biorąc pod uwagę aspekt kandydowania Lublina do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016 – nabiera niezmiernie istotnego znaczenia – podkreśla G. Wójcikowski.
Budowa ścieżek rowerowych.
W ramach PO Rozwój Polski Wschodniej będą także dotacje na budowę ścieżek rowerowych. Obecnie przygotowywane jest studium wykonalności projektu budowy tras dla jednośladów w Polsce Wschodniej, który obejmie teren 49 powiatów, a rowerowa autostrada będzie łączyć pięć województw. Planowana jest spójna trasa, która umożliwi ponadregionalną turystykę rowerową, łączącą pięć wschodnich województw: warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie i podkarpackie.
Na realizacji projektu skorzystają rowerzyści, mieszkańcy Polski Wschodniej, przedsiębiorcy, świadczący usługi w sektorze turystycznym. Trasa, biegnąca przez cały makroregion będzie sprzyjała rozwojowi turystyki rowerowej w Polsce Wschodniej. Tym samym przyczyni się do pojawienia inwestycji turystycznych i ożywienia lokalnej przedsiębiorczości.
Nowe oblicze Polski Wschodniej.
Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego Krzysztof Hetman twierdzi, że regiony z dużym zaangażowaniem realizują inwestycje w ramach PO RPW. – Jeżeli wszystkie samorządy będą tak sprawnie realizowały swoje projekty, już wkrótce zobaczymy nowe oblicze Polski Wschodniej – mówi wiceminister K. Hetman.
Strefa Biznesu: W Polsce przybywa pracowników z Ameryki Południowej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?