Zwycięzca przetargu będzie musiał też pełnić później nadzór autorski nad realizacją inwestycji.
Zadaniem projektanta będzie opracowanie nowej geometrii skrzyżowań, chodników, zjazdów na posesje i zatok autobusowych. Magistrat planuje też, że w jezdni pojawią się dwa wydzielone pasy do jazdy rowerem, podobne do tych, które mają być wygospodarowane przy okazji trwającego właśnie remontu ul. Krochmalnej.
Konstrukcja jezdni ma również zostać gruntownie wzmocniona. Przebudowana zostanie też trakcja trolejbusowa – przy jezdni staną nowe słupy, na których jednocześnie zamontowane będą i latarnie, i odciągi trakcji.
Na ul. Łęczyńskiej zostanie wygospodarowany środkowy pas służący do skrętu w boczne ulice. Dzięki niemu kierowcy zamierzający skręcać, nie będą utrudniali przejazdu jadącym na wprost.
Magistrat chce też, by projektanci dokładnie przyjrzeli się licznym przecznicom Łęczyńskiej. Mają zastanowić się nad wprowadzeniem systemu ulic jednokierunkowych w rejonie Starych Bronowic.
Drugie z rozwiązań, które ma być brane pod uwagę, to zorganizowanie ruchu tak, by na skrzyżowaniach z bocznymi ulicami zabroniony był skręt w lewo oraz by z przecznic dozwolony był jedynie wyjazd w prawo.
Nie wiadomo jeszcze, jak zmieniłaby się lokalizacja przystanków komunikacji miejskiej. Zarząd Dróg i Mostów zastrzega jedynie, że na swoim miejscu musi zostać zatoczka znajdująca się w pobliżu skrzyżowania z ul. Krzemionki.
Czytaj więcej o inwestycjach w Lublinie:
Inwestycje w Lublinie |
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?