– Tę od strony ul. Garbarskiej – precyzuje Iwona Król z Przedsiębiorstwa Robót Komunikacyjnych Expol, które na zlecenie kolei remontuje wiadukt. To właśnie na tę jezdnię zostanie skierowany ruch. Druga będzie zamknięta.
Zmienią się też zasady przejazdu pod wiaduktem.
– Między godz. 19 a 6 rano każdy będzie mógł korzystać z jezdni. W pozostałych godzinach obowiązywać będą te same ograniczenia, co teraz – dodaje Król.
To oznacza, że od rana do wieczora pod wiaduktem przejadą wyłącznie pojazdy komunikacji zbiorowej, taksówki, rowery, zaopatrzenie i służby komunalne.
Tak ma być do 4 listopada.
– Dzień później przejazd pod wiaduktem zostałby całkowicie zamknięty. Taki mamy harmonogram – informuje Andrzej Matysiewicz z lubelskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
– Jezdnia byłaby niedostępna dla wszystkich użytkowników, także dla komunikacji miejskiej. Zakończenie tego etapu planujemy na 30 listopada – dodaje.
Od tego dnia ruch odbywałby się już obiema jezdniami poszerzonymi do dwóch pasów ruchu w każdym kierunku.
Wyłączenie jezdni z ruchu będzie oznaczać spore kłopoty dla komunikacji miejskiej. Do obsługi linii 151, 152 i 160 trzeba będzie wysłać autobusy. A to oznacza, że ZTM będzie musiał znaleźć dwadzieścia autobusów.
Zobacz także:
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?