ODŚWIEŻ STRONĘ, KLIKNIJ LINK LUB F5
**ZOBACZ ARKUSZ Z J. POLSKIEGO
ZOBACZ ARKUSZ Z HISTORII I WOS-u
ZOBACZ TEŻ ODPOWIEDZI Z HISTORII I WOS-U
JAK BYŁO? KOMENTUJCIE!**
Testy gimnazjalne 2012 - język polski
Uwaga, w zadaniu 6. dwie spośród czterech informacji dotyczących "Zemsty" Aleksandra Fredry są fałszywe (oznaczone są one w tabeli numerami 3. oraz 4.). Zdający otrzyma punkt za to zadanie jeżeli zaznaczy F: tylko przy informacji trzeciej ALBO, tylko przy informacji czwartej ALBO, przy obu tych informacjach
1. Papkin podejmuje rozmowę z Podstoliną żeby:
C. nakłonić ją do oddania ręki Cześnikowi
2. W jaki sposób Papki rozpoczyna rozmowę z Podstoliną i co chce przez to osiągnąć?
1C: Przesadnie ją komplementuje, ponieważ chce wywiązać się ze złożonej obietnicy
3. Które zdanie trafnie charakteryzuje Papkina
D. W rozmowach z kobietami używa zawsze kwiecistego języka
4. Przyporządkuj poniższe cechy postaciom dramatum, dobierz po synonimie:
A. 1BII, 2CI, 3AIII
5. Na których stronach zostały przedstawione sceny z "Zemsty"?
B. 2 i 3
6. W tabeli zamieszczono informacje dotyczące "Zemsty". Która z nich jest fałszywa?
4: Utwór kończy się sceną pojedynku Cześnika z Rejentem
Przeczytaj tekst i wykonaj zadania:
7. Pierwszy akapit tekstu Boya świadczy o:
D. emocjonalnym stosunku autora do opisywanych zdarzeń
8. Pisząc o "niezwykłych znakach na niebie i ziemi", autor recenzji miał na uwadze:
C. atmosferę przed premierą Zemsty w Teatrze Rozmaitości
9. Okreslenie "same tuzy" odnosi się do:
C. wszystkich aktorów grających w przedstawieniu
10. Którym wyrazem należy uzupełnić zapisane niżej zdanie odnoszące się do przedwojennej publiczności teatralnej?
B. Ówczesna publiczność
11. W tabeli zapisano informacje na temat fragmentu recenzji Boya-Żeleńskiego. Rostrzygnij, która z nich jest prawdziwa.
Odpowiedź 1: Reżyserska interpretacja Zemsty przeszkadza widzom w skupieniu się na tekście sztuki.
12. Bohater utowru przestał narzekać na deszczy, gdy
C. ocalił dzięki niemu życie
13. Które stwierdzenie oddaje sens morału zawartego w bajce Ignacego Krasińskiego?
D. To, co przykre, może mieć szczęśliwy koniec
14. W tabeli zamieszczono informacje dotyczące bajki "Podróżny". Wskaż, która z nich
jest fałszywa.
Informacja 3: Bajka Podróżny oparta jest na motywie fantastycznym zaczerpniętym ze świata legend i podań ludowych
15. W pierwszym wersie bajki w funkcji podmiotu występuje wyraz
B. wędrujący
16. Czy forma bogi w zdaniu: Gniewał się wędrujący i przeklinał bogi jest zgodna z obowiązującą współcześnie normą językową? Wskaż poprawne przyporządkowanie.
(2)Nie, ponieważ (A)biernik liczby mnogiej tego rzeczownika ma dziś wyłącznie końcówkę -ów.
17. W tytule artykułu tekstu Jana Miodka zostały zastosowane
C. zapożyczenia
18. Którymi wyrazami, zgodnie z nromą wzorcową, można wypełnić lukę w zdaniu?
A. 1 i 4 (nadzwyczaj i wyjątkowo)
19. Dlaczego, według autora, niewłaściwie jest dodawanie cząstki mini- do takich wyrazów, jak słowniczek, autko?
B. Dodana cząstka powtarza znaczenie formatu słowotwórczego.
20. Aby nadać wyrazom znaczenie "mały", "o niewielkim rozmiarze", używa się formantów:
D. -ik, -ek, -ka
TESTY GIMNAZJALNE 2012: ZOBACZ TEŻ ODPOWIEDZI Z HISTORII I WOS-U
Gimnazjaliści skończyli już pisać test i zabrali się do szukania odpowiedzi. Wiele z nich komentuje, że testy gimnazjalne 2012 z języka polskiego były tym razem wyjątkowo łatwe. - Pierwszy raz język polski o wiele łatwiejszy od historii i WOS-u - czytamy w komentarzu.
Postaramy się jak najszybciej zamieścić odpowiedzi na pytania z arkusza z tekstu humanistycznego 2012. Jeśli pamiętacie swoje odpowiedzi, wpisujcie je w komentarzach! Razem stwórzmy listę odpowiedzi na pytania egzaminu gimnazjalnego.
Testy gimnazjalne 2012 - język polski, historia, WOS - arkusze
Już dziś na naszej stronie internetowej będziecie mogli znaleźć arkusze z testu humanistycznego - tak z części dotyczącej historii i WOS, jak i języka polskiego!
Testy gimnazjalne 2012 - pytania
HISTORIA, WOS
Na teście z historii i WOS-u były m.in. pytania na temat zjazdu gnieźnieńskiego, zaborów oraz Marii Curie- Skłodowskiej, drzewa genealogicznego rodu Jagiellonów i styli architektonicznych w kościołach. Pojawiły się też pytania o starożytny Egipt. Pytania dotyczyły również Rewolucji Francuskiej.
WOS
Pojawiły się pytania dotyczące trybunału konstytucyjnego i np. kłopotów z bankiem.
JĘZYK POLSKI
Pytania z języka polskiego dotyczyły m.in. "Zemsty". uczniowie pracowali z testem źródłowym, czyli recenzją przedstawienia komedii Fredry.
Gimnazjaliści musieli też napisać rozprawkę - mieli podać argumenty za albo przeciw stwierdzeniu, że literatura pozwala lepiej poznać i zrozumieć minione wieki. Swoje zdanie musieli poprzeć przykładami z literatury.
Oprócz tego gimnazjaliści musieli dokonać analizy wiersza o wędrującym.
Uczniowie musieli też odpowiedzieć na pytania dotyczące fragmentu artykułu prof. Jana Miodka o przedrostkach.
Jak wyglądał egzamin z języka polskiego?
Gimnazjaliści musieli poradzić sobie zarówno z zadaniami zamkniętymi, jak i otwartymi. Zadania zamknięte sprawdzały znajomość utworów literackich, rozumienie tekstu. Wśród zadań otwartych mogą pojawić się m.in. rozprawka, opowiadanie, albo sprawozdanie.
Egzamin humanistyczny 2012 zaczyna się o godz. 9. Najpierw gimnazjaliści napiszą test z historii i WOS-u. Mają na to 60 minut. Potem czeka ich 45-minutowa przerwa. Następnie przystąpią do pisania testu z języka polskiego. Ten potrwa 90 minut.
TU TEŻ ZNAJDZIESZ ODPOWIEDZI, ARKUSZE Z ODPOWIEDZI Z HISTORII I WOS-u:
Zobacz także:
Jak Wam poszło?
Dajcie znać w komentarzach, czy test był trudny, czy łatwy. Co sprawiło Wam największy problem? Czekamy na Wasze komentarze.
Zobacz też:
Polacy badają kosmos
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?