Co z dostawą pozostałych 10 autobusów, serwisem gwarancyjnym tych, które już są eksploatowane i z częściami zamiennymi?
ZTM uspokaja, że w razie najczarniejszego scenariusza na korzyść Lublina działa to, że przetarg na dostawę autobusów wygrało konsorcjum kilku firm, a Autosan jest tylko jedną z wchodzących w jego skład.
– Jeśli zdarzy się, że firma Autosan ogłosi upadłość, to wykonanie zapisów umowy, w tym kwestii serwisu i gwarancji leży po stronie pozostałych firm z konsorcjum – informuje Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego.
Partnerzy Autosana w tym przetargu to Sobiesław Zasada SA i Polskie Autobusy sp. z o.o.
Umowa na dostawę 12-metropwych autosanów gwarantuje miastu prawo rozwiązania jej lub odstąpienia od niej, „gdy zaistnieją podstawy do ogłoszenia upadłości wykonawcy lub nastąpi rozwiązanie wykonawcy”. A wykonawcą w tym przypadku jest konsorcjum.
Jeśli to z jego winy zerwana byłaby umowa, to dostawca musiałby zapłacić karę – 20 proc. wartości kontraktu. Umowa na dostawę 53 autobusów opiewa na 46,9 mln zł brutto.
Zobacz także:
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?