W ciągu czterech miesięcy trwania projektu weźmie w nim udział 12 dzieci: 6 z nich pochodzących z obszaru lubelskiej dzielnicy Stare Miasto i 6 - z miejskiego ośrodka dla uchodźców. Jest to projekt integracyjny, wspierający relacje między najmłodszymi mieszkańcami Lublina.
Tematyka projektu łączy w sobie kilka elementów: promocję wielokulturowosści, integrację, dialog międzykulturowy i poznawanie dziedzictwa kulturowego miast Lubelszczyzny.
Poprzez projekt chcemy wesprzeć relacje między dziećmi uchodźców oraz dziećmi ze Starówki a mieszkańcami Lublina, zintegrować te środowiska, pokazać, że mimo różnic dzieci widzą świat podobnie.
Ponadto udowodnimy, że fotografia to nie tylko hobby, ale może ”rozpalić” w dzieciach ciekawość do poznawania architektury starówek miast polskich i pokazać jak efektywnie i ciekawie można spędzać czas wolny.
Główny rezultat - dzieci zdobędą wiedzę o kulturze, wśród której żyją, co obudzi w nich szacunek i zainteresowanie historią miejsca zamieszkania, ale także zintegruje z rówiesnikami poprzez wspólne zaintersowania.
Zamierzone cele i rezultaty zostaną osiągnięte poprzez przeprowadzenie warsztatów, które przybliżą dzieciom kulturę, zwyczaje kolegów i będą promowac różnorodność, wielokulturowość, tolerancję i wzajemną akceptację. Warsztaty z fotografii pomogą zobaczyc nam jakimi oczami dzieci widzą ostaczający je świat.
W ramach projektu zorganizowane zostaną także wycieczki do Kazimierza Dolnego i Zamościa, śladami dziedzictwa kulturowego. Tam też odbędą się fotograficzne zajęcia plenerowe.
Na koniec projektu zorganizowany zostanie wernisaż zdjęć wykonanych przez najmłodszych naszych artystów, na który już teraz serdecznie zapraszamy.
Zajęcia bazują na metodach ekspresyjnych, impresyjnych, grach i zabawach dydaktycznych.
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?