Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pojedziemy zieloną falą, ale wcześniej czekają nas korki

Artur Jurkowski
Anna Kurkiewicz
"Zielona fala" ma wrócić na ulice Lublina. Ale na takie usprawnienia w ruchu kierowcy poczekają do końca roku. Wszystko za sprawą Inteligentnego Systemu Zarządzania Ruchem. We wtorek ratusz przedstawił wstępny harmonogram inwestycji.

- Na razie prowadzimy prace związane z dokumentacją - poinformował Dawid Klempka, kierownik projektu z firmy Qumak, która zrealizuje kontrakt.

- Ale jeszcze w marcu mogą ruszyć pierwsze roboty na skrzyżowaniach - zapowiedział Andrzej Matacz z Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie.

W ramach kontraktu ma być zaprojektowany i wykonany system sterujący pracą sygnalizacji na połowie, czyli ponad 60 skrzyżowaniach w Lublinie. Ponad 20 z nich przejdzie kompleksową modernizację, obejmującą wymianę urządzeń sterujących, masztów, wysięgników. Wśród tych ostatnich będą m.in. skrzyżowania: al. Solidarności z al. Sikorskiego, al. Kraśnickiej z Wojciechowską i Zana, al. Kraśnickiej z Głęboką, al. Piłsudskiego z Al. Zygmuntowskimi czy al. Tysiąclecia z Wodopojną i Lubartowską. - Te prace będą wymagały wyłączenia każdej z tych sygnalizacji na około tydzień. Ze względu na natężenie ruchu na tych skrzyżowaniach prace będziemy chcieli wykonać w okresie wakacji, czyli w lipcu i sierpniu. To będzie trudny czas dla kierowców. Na niektórych skrzyżowaniach niezbędna będzie pomoc policji w kierowaniu ruchem - mówił Matacz.

Po co to wszystko? Aby na wybranych ulicach miasta, m.in. al. Kraśnickiej, al. Sikorskiego, al. Tysiąclecia, pojawiła się "zielona fala". Przy czym preferencje w ruchu będą miały autobusy miejskie i trolejbusy. - W założeniach projektu przyjęliśmy, że uruchomienie systemu skróci czas przejazdu średnio o 10 procent, a o 20 proc. ma spaść liczba pojazdów oczekujących na przejazd przez skrzyżowanie, czyli mówiąc innymi słowami - zmniejszą się korki - wskazywał Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Na ulicach Lublina ma stanąć 10 tablic świetlnych z informacjami m.in. o wypadkach, proponowanych trasach objazdów, czasie potrzebnym na pokonanie danego odcinka drogi.

Budowa systemu będzie kosztować 27,9 mln zł. Ma on zacząć działać najpóźniej w połowie grudnia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto