Autobusowa komunikacja zastępcza odjeżdżać będzie z następujących przystanków kolejowych: Niedrzwica, Majdan, Krężnica Jara, Lublin, Zemborzyce.
Wymiana rozjazdów na trasie do Kraśnika prowadzona jest w ramach ogólnopolskiego programu wartego ponad 641 mln zł. Jego cel to poprawa stanu infrastruktury kolejowej i wzrost poziomu bezpieczeństwa.
Na trasie z Lublina do Stalowej Woli przygotowywane są dalsze inwestycje, które pozwolą pociągom przyśpieszyć. O jej modernizację w grudniu 2013 r. gorąco apelowali młodzi ludzie z Rzeszowa studiujący w Lublinie. Zbierali podpisy, które później przekazali do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Teraz ich akcja przyniosła oczekiwane rezultaty.
- Na trasie w 2017 r. przeprowadzimy elektryfikację i wymianę torów. Pozwoli to na usprawnienie ruchu towarowego w południowo-wschodniej części Polski. Nie będzie potrzeby wymiany lokomotyw w pociągach towarowych jadących np. z Lublina do Przemyśla - dodaje Dutkiewicz.
Jak podkreśla rzecznik, remont linii oznacza korzyści dla połączeń pasażerskich. Wymiana torów pozwoli na podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów do 120km/h, dzięki czemu czas przejazdu po trasie liczącej ok. 100 km skróci się o kilkanaście minut.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?