Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Os. Nałkowskich: Za mało kursów, za krótkie autobusy. To ma się zmienić

redakcja
redakcja
Wojciech Nieśpiałowski
Na naszym osiedlu autobusy jeżdżą zbyt rzadko – skarżą się mieszkańcy os. Nałkowskich, którzy od dawna chcą zmian w rozkładzie jazdy. I udało się. Zarząd Transportu Miejskiego wprowadzi zmiany, które mają im pomóc.

W liście do redakcji mieszkańcy skarżą się na jedną z linii.

– „Czterdziestka” jeździ w szczycie co 20 minut. Poza nim pojazdy przyjeżdżają jak w sobotę, czyli co 40 minut! A to właśnie wtedy podróżuje najwięcej studentów. Od lat mieszkańcy osiedla Nałkowskich proszą o częstsze kursy – czytamy w liście pana Pawła.

– Linia 40 jest dla nas ważną linią, ponieważ łączy Nałkowskich z Politechniką Lubelską, UMCS-em, KUL-em, Uniwersytetem Medycznym i Uniwersytetem Przyrodniczym. Do tego dochodzi szpital na Staszica, Jaczewskiego czy Chodźki. Również wiele urzędów i sądów jest celem podróży mieszkańców naszego 20-tysięcznego osiedla – dodaje.

List mieszkańców trafił do Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

Na razie nie jest planowana zmiana kursowania linii 40, ale sytuacja ma się wkrótce poprawić dzięki wydłużonej linii nr 15.

– ZTM w Lublinie planuje od kwietnia wydłużyć do ul. Żeglarskiej trasę linii nr 15. Nowa, wydłużona „piętnastka” będzie jechać przez ulice: Koncertowa – Kompozytorów Polskich – Smorawińskiego – Popiełuszki – Długosza – Racławickie – Lipowa – Narutowicza – Nadbystrzycka – Krochmalna – Diamentowa – Romera – Nałkowskich – Żeglarska.

Częstotliwość kursowania linii nr 15 będzie taka sama jak obecnie linii 40 – w godzinach szczytu co 20 minut, a poza szczytem co 30 minut.

Rozkłady obu linii na wspólnym odcinku będą ze sobą zsynchronizowane. Dzięki temu, pasażerowie zyskają połączenie z częstotliwością średnio co ok. 10 minut w szczycie, i co 15 minut poza godzinami szczytu – tłumaczy ZTM.

Mieszkańcy skarżą się także na problem z krótszymi autobusami, które są podstawiane zamiast przegubowców.
Przez to autobusy linii 40 jeżdżą przepełnione. – Obecnie do obsługi linii nr 40 powinien być wysyłany tabor klasy mega, czyli pojazdy przegubowe lub 15-metrowe neoplany. Odstępstwa zdarzają się w przypadku awarii pojazdu. Przewoźnik w przypadku braku odpowiedniego taboru wysyła inny pojazd – 12-metrowy. Taka sytuacja zdarza się, bo jest zbyt mało autobusów klasy mega. Sytuacja wkrótce się poprawi dzięki dostawie nowych autobusów, szczególnie 27 przegubowych mercedesów citaro – czytamy w liście z ZTM.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto