Materiał Dziennikarza Obywatelskiego |
Podstacje, należące do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie, zasilają całą lubelską trakcję trolejbusową. Budynki, zlokalizowane w trzech punktach miasta, już od dawna domagały się remontu. W ubiegłym roku MPK ogłosiło przetarg na gruntowną modernizację podstacji. Zwyciężyło konsorcjum Lider - ZUE S. A. z Krakowa oraz Partner – Elektrobudowa S. A. z siedzibą w Katowicach. Prace niedawno się zakończyły.
- Dodatkowo w pomieszczeniach przy ul. Szczerbowskiego utworzono Centrum Dyspozycji Mocy, czyli centrum sterowania podstacjami, które umożliwia zdalne sterowanie urządzeniami zasilającymi trakcję trolejbusową - tłumaczy Weronika Opasiak, rzeczniczka MPK. - Wymienione zostały stare, wyeksploatowane urządzenia na nowe, a budynki zostały gruntownie odnowione.
Dzięki modernizacji w Centrum Dyspozycji Mocy, jeden pracownik jest w stanie nadzorować całą trakcję elektryczną. Nowoczesny system pozwala na natychmiastowe, automatyczne zlokalizowanie jakiejkolwiek usterki.
- Przy starych urządzeniach każda z podstacji wymagała ciągłych napraw i konserwacji, co w połączeniu z urządzeniami pochodzącymi z lat 70-tych stwarzało problemy z podstawowymi częściami zamiennymi - wyjaśnia Weronika Opasiak.
Modernizacja była możliwa dzięki pieniądzom z Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2007-2013. MPK w Lublinie dostało na ten cel ponad 26 mln zł z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Całkowita wartość projektu to ponad 60 mln zł. Z tego samego funduszu MPK kupiło również 30 nowych trolejbusów Solaris Trollino 12, które od niedawna w komplecie obsługują linie.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?