Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nie mam dowodu - nie piję

Karolina Szubiela
Karolina Szubiela
Akcja "Klucz" ma przypomnieć właścicielom sklepów i pubów o zakazie sprzedawania alkoholu osobom poniżej 18-ego roku życia.

Akcja ruszyła w czerwcu i jest adresowana do sprzedawców i właścicieli lokali gastronomicznych i sklepów. Ma na celu przypomnienie o zakazie sprzedaży napojów alkoholowych osobom nieletnim. - Pragniemy pokazać, jak wielkie są rozmiary problemu – mówi Ewa Szeliga z Fundacji „Klucz”. – Mimo przepisów i zakazów, dzieci wciąż się upijają.

W ramach akcji 25 placówek otrzymało listy, przypominające o zakazie sprzedawania alkoholu osobom niepełnoletnim. Pracownicy Fundacji apelują w nich o nie sprzedawanie piwa, wina lub jakichkolwiek napojów spirytusowych osobom, które nie ukończyły 18 roku życia.

Pisma zostały dostarczone do właścicieli pubów i sklepów w rejonie Starego Miasta i Centrum. - Przyjęto nas bardzo dobrze – mówi Ewa Szeliga. – Wszyscy adresaci zaświadczyli, że alkoholu nieletnim nie sprzedają.

Zarówno pracownicy Fundacji „Klucz”, jak i właściciele lokali przyznają, że odmawianie sprzedaży alkoholu nieletnim może być trudne. - Nasze kelnerki mają obowiązek wylegitymować każdego, kto wygląda młodo, a chce kupić alkohol – mówi Agnieszka Sokołowska, menadżer oberży artystycznej „Złoty Osioł”. - Najgorzej jest, gdy przy stoliku siedzą trzy osoby i najstarsza prosi o 3 piwa. Kelnerki nie są w stanie stać i pilnować, kto te piwa wypija.

Pracownicy Fundacji przypominają, że alkohol jest jednym z największych zagrożeń dotykających dziś młodych ludzi. Łamanie zakazu natomiast powoduje olbrzymie szkody społeczne i osobiste. - Dużym problemem jest także funkcjonowanie mitu, że piwo nie jest napojem alkoholowym – mówią pracownicy Fundacji. – Celem kampanii jest również edukacja w tej kwestii.

Akcja organizowana jest w ramach programu profilaktyki środowiskowej „Stare Miasto – Dobre Życie„. Program opiera się na działaniu prewencyjnym na różne grupy społeczne. Zasadnicza jego cześć polega na pracy z dziećmi i organizowaniu kół zainteresowań. - Fundacja prowadzi koło plastyczne, fotograficzne, komputerowe i teatralne – wylicza Ewa Szeliga z Fundacji „Klucz”.- Zajęcia te mają zapełnić czas młodym ludziom, aby nie siedzieli w domach.

Projekt realizowany jest w ramach Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Akcja zakończy się w listopadzie 2008 roku. Całość finansuje Urząd Miasta Lublin.

KSz

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto