Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nagie kobiety na plakatach w Lublinie. Czyli jak pozyskać klienta

lublin112.pl
lublin112.pl
Fotonews
Wielokrotnie już poruszane było zagadnienie reklam z domieszką pornografii, czy też erotyzmu. Dziennikarze obywatelscy MM Lublin zwracali uwagę na kampanie reklamowe niektórych podmiotów gospodarczych.
Materiał Dziennikarza Obywatelskiego

Wynika z tego, że nadal wiele firm próbuje pozyskać klientów za pomocą damskich piersi lub pośladków. Skąpo ubrane dziewczyny w biustonosze i stringi próbują zachęcić nas do kupna produktu, a także do skorzystania z różnorakich usług. Mnogość miejsca na bilbordach w mieście sprawia, że dostęp tego typu reklamy do potencjalnego odbiorcy wzrasta. Niestety reklamujący się nie myślą o fakcie docierania ich reklamy do wszystkich. Także tych najmłodszych, dzieci i młodzieży.

Rozwój reklamy i jej wszechobecność sprawia, że kontrola nad treścią odebraną jest poza jakąkolwiek kontrolą. Reklamujący się coraz chętniej i częściej korzystają z elementów erotyki w treści reklam. Ma to zwracać uwagę, szokować, prowokować i wzbudzać emocje. Są to bardzo skuteczne bodźce. Erotyzm jest już tak popularny, że dla wielu osób stał się czymś normalnym. Firmy reklamowe wykorzystują nie tylko aluzyjnie, ale też i jawne elementy erotyczne. Ma to zwiększyć atrakcyjność reklamowanego produktu. Wśród motywów erotycznych najchętniej wykorzystuje się; atrakcyjne kobiety i mężczyzn, akty seksualne, erotykę z podtekstami oraz sceny pocałunków. Te ostatnie są najbardziej subtelne.

Dla młodego, przypadkowego odbiorcy najgorszą formą jest, kiedy reklamujący wykorzystuje szokujące elementy erotyczne, np. homo-erotykę. Co ciekawe w ostatnich latach wykorzystanie erotyki nie wpływa już tak dobrze na wyniki sprzedażowe. Pokazują to badania „PRO Media House” oraz Instytutu Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Podstawowym problemem, jaki się pojawił to odwrócenie uwagi klienta przez nagą modelkę od produktu, który reklamowała.

Czy przesyt erotyki wpływa na tą sytuację? Czy opatrzyły się już reklamy z udziałem roznegliżowanych kobiet? Po części odpowiedź na te pytania będzie 'tak". Dzisiaj nagie pośladki wykorzystuje się do reklamy agencji reklamowej, kuchenki gazowej, napoju energetycznego, kosmetyków, bielizny oraz samochodów.

Na zdjęciu widać billboard przy ul. Wrotkowskiej jednej z agencji reklamowych, z chwytliwym hasłem, "Doskonała forma reklamy". Obok damskie pośladki przyobleczone stringami. Motyw chwytliwy, ale erotyzm tej reklamy trafia także do najmłodszych obserwatorów. Wiadomo, że pornografia wpływa na demoralizację młodzieży.

Reklamujący zapominają, że reklama zewnętrzna widoczna jest przez wszystkich, zwłaszcza najmłodszych. Niektórzy z nich nie potrafią jeszcze czytać, a już oglądają nagie pośladki i biusty. Pytanie do władz miasta: Dlaczego nikt nie odpowiada za estetykę reklam w mieście? Może nie wiele, ale kilka z nich nie powinno w ogóle wisieć.




Jak oszukują reklamy jedzenia
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto