Do 16 maja są testowane dwa pojazdy firmy Autosan. Przegubowiec – model Autosan Sancity 18LF to prototyp. Pojazd miał swoją premierę podczas ubiegłorocznych targów komunikacyjnych w Kielcach. Druga z maszyn, krótsza, nosząca symbol M12LF została kupiona przez Zarząd Transportu Miejskiego.
– Do końca 2013 roku w mieście pojawią się 53 takie pojazdy, pierwsze cztery dotrą do nas do końca czerwca – mówi Anna Kamińska-Smarzewska, zastępca dyrektora ZTM w Lublinie. – Autobusy zaczną wozić pasażerów w lipcu.
Po kilku dniach testów okazało się, że autobus, który kupiło ZTM ma kilka usterek. – Chodzi tutaj o stabilność szyb, siedzenia powinny być bardziej sztywne, a poręcze są zbyt delikatne. Przekażemy te uwagi, po to, by autobusy wyjeżdżając z fabryki nie miały tych wad – mówi Czesław Rydecki, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie.
Nawet producent zauważył mankamenty pojazdu. – Zauważyłem, że tuż przy kabinie silnika z tyłu pojazdu jeden z narożników jest zbyt ostry, to także poprawimy – mówi Ryszard Bogusz, dyrektor ds. sprzedaży autobusów miejskich Autosan S.A.
Usterki pojawiły się także w prototypowym autobusie przegubowym 18LF. Tutaj pojawiły się problemy z zamykaniem drzwi. – Usterkę naprawimy regulując sensory w drzwiach, trzeba pamiętać, że ten przegubowiec jeździ po raz pierwszy w miejskich warunkach – zauważa dyrektor Bogusz.
Do końca roku w Lublinie będzie jeździło 20 takich pojazdów. – W 2012 przyjadą do nas 23 autobusy, a w 2013 kolejnych dziesięć sztuk – zaznacza dyrektor Kamińska-Smarzewska.
Jeden nowy autosan, który będzie jeździł w Lublinie kosztował ZTM 718 tys. zł netto.
Czytaj też: MPK testuje nowy autobus Autosan (materiał Dziennikarza Obywatelskiego)
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?