Zarząd miałby zająć się m. in. dystrybucją, sprzedażą i kontrolą biletów oraz układaniem rozkładów jazdy. Przede wszystkim jednostka zlecałaby wykonywanie kursów na poszczególnych liniach zarówno MPK, jak i przewoźnikom prywatnym.
Pozwoli to zlikwidować niezdrową konkurencję. Obecnie autobusy prywatne jeżdżą na najbardziej obleganych liniach. Te nierentowne z kolei obsługuje MPK. Po reformie ulegnie to zmianie. Przewoźnicy nie będą musieli martwić się o to, czy pojazd jedzie pełny, czy pusty, bo miasto będzie płacić za przejechane kilometry.
Jeśli radni poprą projekt uchwały, Zarząd Transportu Miejskiego zacznie funkcjonować od 1 stycznia przyszłego roku.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?