Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Lublin: Niektóre mosty i wiadukty w złym stanie

redakcja
redakcja
Jacek Świerczyński
Nie tylko rozpadający się most w ciągu ul. Głównej może przysporzyć problemów kierowcom. Kolejne ograniczenia będą wkrótce wprowadzone na wiadukcie na Grygowej, a niebawem okaże się, czy nie będzie trzeba tak postąpić również na moście w ul. Fabrycznej.

Czwartek był pierwszym dniem, w którym kierowcy z Szerokiego od samego rana musieli korzystać z objazdów, by dotrzeć do al. Warszawskiej. Wszystko przez zamknięty most w ul. Głównej.

Przeprawa przez Czechówkę dosłownie rozpada się w oczach, budowa nowej pochłonie kilka milionów. A mieszkańcy zostali pozbawieni jedynego w tej części Lublina mostu przez rzeczkę. Ratusz wytyczył objazd, który oznacza, że kierowcy będą musieli nadkładać po 6 km drogi w jedną stronę.

To nie jedyny most, z którym jest poważny problem. W przyszłym tygodniu eksperci mają dokładnie zbadać most przez Czerniejówkę znajdujący się w ciągu ul. Fabrycznej.

– Okaże się, czy konieczne jest wprowadzanie ograniczeń w ruchu kołowym – mówi Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. O tym, że przeprawę trzeba pilnie wyremontować urzędnicy mówili już w 2007 r.

Prace miały się zacząć w 2008 r., kiedy to mówiono już o spękanych filarach i osłabionej konstrukcji. Konieczna jest budowa nowego mostu, ale ta nie zaczęła się do dziś. Inwestycja miała być prowadzona równocześnie z przebudową ronda koło Gali. Ale zarówno rondo, jak i most nie znalazły się w projekcie przyszłorocznego budżetu Lublina. Dlaczego? Bo Ratusz chce prowadzić inwestycję nie tylko z własnych funduszy, ale też z unijnej dotacji z puli przeznaczonej na lata 2014–20.

Problemy są też z biegnącym nad torami wiaduktem w ciągu ul. Grygowej. To największy taki obiekt w Lublinie. Ma ponad 750 metrów długości, 30 lat i bardzo słabą kondycję. Trzy lata temu ograniczono wjazd ciężarówek, od ponad roku obowiązuje tu ruch jednokierunkowy, a wiadukt podpierają specjalne, prowizoryczne przęsła. – W 2014 r. planowane jest zmniejszenie dopuszczalnego tonażu z 3,5 t do 2,5 t – zapowiada Kieliszek.

Projekty budowy nowego wiaduktu, przebudowy starego oraz przebudowy ul. Grygowej ma być gotowy w maju. Ale w planach na przyszły rok póki co nie ma ani złotówki na prace budowlane. Ratusz rozważa podzielenie inwestycji na dwie części.

Pierwsza mogłaby być dopisana do przyszłorocznego budżetu, ale dopiero wtedy, gdy gotowy będzie projekt. Jeśli tak się stanie, to prace przy przebudowie istniejącego wiaduktu mogłyby się zacząć jeszcze w przyszłym roku. Pozostała część inwestycji byłaby realizowana dopiero po uzyskaniu przez miasto unijnej dotacji.

Dominik Smaga


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto