MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

LUBelskie nagrodzone na międzynarodowym Festiwalu Filmów Turystycznych w Rydze

Redakcja
Spot reklamowy pt. „Lubelskie na chwilę lub na dłużej” dla ...
Spot reklamowy pt. „Lubelskie na chwilę lub na dłużej” dla ... Frag, spotu reklamowego
Spot reklamowy pt. „Lubelskie na chwilę lub na dłużej” dla województwa lubelskiego, zajął trzecie miejsce na festiwalu filmów turystycznych TOURFILMRIGA. To już druga nagroda dla tego filmu w międzynarodowych konkursach związanych z marketingiem miejsc.

Festiwal w Rydze należy do największego cyklu festiwali filmowych o tematyce turystycznej, który organizuje Międzynarodowy Komitet Festiwali Filmów Turystycznych (Comité International des Festivals du Film Touristique).

Każdego roku, w ramach tego cyklu, konkursy filmowe odbywają się m.in. w Berlinie, Wiedniu, Barcelonie, Los Angeles i Cannes. Zwycięzca całego cyklu festiwali w danym roku
zdobywa tytuł Grand Prix CIFFT dla najlepszego filmu turystycznego na świecie a narody przyznane przez jury CIFFT uznawane są przez organizacje turystyczne na wszystkich kontynentach.

Komitet działa na rzecz Światowej Organizacji Turystycznej (The Wolrd Tourism Organization) , ETC (The European Travel Comission), PATA (Pacific Asia Travel Association) oraz CATA (Central America Tourism Agency).

Do udziału w tegorocznej, siódmej już edycji międzynarodowego festiwalu filmów turystycznych – TOURFILMRIGA zgłoszonych zostało ponad 150 projektów z kilkudziesięciu krajów świata.

O tytuł najlepszego projektu walczyły m.in. projekty filmowe zrealizowane dla tak znanych państw, miast i regionów jak: Austria, Egipt, Słowacja, Szwajcaria, Chorwacja, Grecja, Hiszpania i Walencja, Włochy i region Chianti oraz Turcja i Istanbuł.

Polską produkcją, która zdobyła uznanie jury, okazał się spot reklamowy „Lubelskie na chwilę lub na dłużej”, zrealizowany przez agencję San Markos na rzecz województwa lubelskiego. Projekt zajął III miejsce w klasyfikacji generalnej festiwalu w Rydze oraz zdobył kolejne punkty w ramach rankingu do nagrody Grand Prix CIFFT.

Jest to już druga nagroda dla tego projektu w ramach konkursów CIFFT, w marcu tego roku spot zdobył III miejsce na konkursie filmów turystycznych w Berlinie. Oznacza to, że ma on szanse stanąć do walki o Grand Prix, które CIFFT wręczy na Festiwalu Festiwali w Wiedniu pod koniec 2014 roku.

„Spot telewizyjny zatytułowany „Na chwilę lub na dłużej" składa się z krótkich fragmentów prezentujących praktyczny potencjał województwa lubelskiego przeplatanych emocjonalnymi scenami oddającymi klimat miejsca.

Jego celem jest ukazanie regionu w różnorodny i pozytywny sposób. Zwrócenie uwagi na to, że można tam nie tylko rozsmakować się w życiu i czerpać inspiracje do działania, ale też rozkręcić własny biznes... a może też pozostać tam na dłużej! Myślę, że koncepcja kreatywna doskonale oddaje założenia briefu i realizuje założone cele marketingowe. ” – podkreśla Piotr Zajlich, dyrektor kreatywny z agencji San Markos.

„Kolejna nagroda na festiwalu CIFFT za spot reklamowy dla lubelskiego potwierdza wysoką jakość produkcji filmowej oraz skuteczność przekazu promocyjnego. Należy również podkreślić, że wyróżnienia dla tego filmu za granicą dodatkowo promują region i zwracają na niego uwagę największych światowych organizacji turystycznych. ” – komentuje Magdalena Czaja, Przewodnicząca Rady Nadzorczej San Markos.

Film „Lubelskie na chwilę lub na dłużej” jest efektem ogólnopolskiej kampanii wizerunkowej województwa lubelskiego. Do jego produkcji agencja San Markos wykorzystała zdjęcia przedstawiające unikalne, charakterystyczne dla regionu miejsca, takie jak rezerwat Tanwii, najstarsza stadnina koni

w Janowie Podlaskim, Rynek Główny w Zamościu, Kazimierz, Szklarnie w Tężycy oraz Port Lotniczy Lublin. Reżyserem spotu jest Matesz Rakowicz - laureat Fryderyka 2011 r., reżyser autorskich filmów krótkometrażowych, w tym wielokrotnie nagradzanego „Latarnika”, Członek SFP, autor kilkuset reklam i teledysków (m.in. Afromental, Kamila Bednarka, Ani Dąbrowskiej, Pezeta).

Jeden z sześciu scenarzystów oraz reżyserów fabularnego filmu pt. „Stacja Warszawa” producent WFDiF i studio TOR (Krzysztof Zanussi), jak również twórca storyboardów do filmów: Agnieszki Holland, Kasi Adamik, Łukasza Barczyka, Władysława Pasikowskiego, Johna Daly, Krzysztofa Zanussiego i Grega Zglińskiego.

***
Informacje o San Markos

San Markos to niezależna agencja typu full service, obecna na rynku od ponad 13 lat. Zajmuje się tworzeniem konceptów strategicznych i kreatywnych dla firm oraz marek, doborem strategii i kanałów komunikacji, kreacją cross media (ATL/BTL+Digital) oraz koordynacją i produkcją kampanii.

San Markos została dwukrotnie uznana przez klientów za najlepszą agencję reklamową w Polsce. Zajęła I miejsce w ogólnopolskim badaniu satysfakcji klientów z pracy agencji, organizowanym przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i magazyn PRESS. San Markos jest najbardziej nagradzaną agencją 2009/2010: Srebrny Lew Cannes, Złote i Srebrne EFFIE, Złota Epica, Srebro Golden Drum, 3 x Złoto KTR, Grand Prix Media Trendy, Grand Prix Złote Orły.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jan Machulski i jego role

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto