Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kontrowersyjne rysunki na biletach wycofane. ZTM przeprasza

Paweł Franczak
Kontrowersyjne rysunki na biletach wycofane. ZTM przeprasza
Kontrowersyjne rysunki na biletach wycofane. ZTM przeprasza materiały prasowe
Po protestach ze strony klubu Motor Lublin i jego kibiców Zarząd Transportu Miejskiego zrezygnował we wtorek ze sprzedaży biletów, na odwrocie których zamieszczono kontrowersyjne rysunki. Byli na nich homoseksualni kibice Motoru, Żyd, Rom i czarnoskóry kibic.

Mini-komiksy na biletach założeniu miały promować tolerancję, ale spotkały się z negatywną reakcją odbiorców. Pomysłodawcą akcji o nazwie "Lublin dla wszystkich" był animator kultury Szymon Pietrasiewicz, wykonali je twórcy komiksów Dominik Szcześniak i Maciej Pałka.

Sprawa natychmiast wywołała burzę wśród kibiców Motoru Lublin, którzy oficjalnie protestowali przeciwko "propagowaniu na siłę wizerunku homoseksualistów" i nabrała ogólnokrajowego rozgłosu. Co więcej: na piątek planowano nawet protestacyjny marsz w kierunku Ratusza.

W końcu ZTM ugięło się pod falą krytyki i postanowiło wycofać bilety z dystrybucji. Nie udało się to do końca: z 49 tysięcy skierowanych do sprzedaży biletów odzyskano 37 tysięcy. 12 tysięcy znajdowało się już w kioskach i teraz stanowi co najwyżej kolekcjonerską ciekawostkę.

Decyzję podjął Lech Pudło, dyrektor ZTM, który był też osobą odpowiedzialną za zaakceptowanie rysunkowej kampanii. - Wraz z organizatorami akcji mieliśmy dobre intencje - wyjaśnia Pudło. - Według naszej wiedzy, głównym celem kampanii miało być zwrócenie uwagi na istniejące w społeczeństwie problemy wykluczenie, dyskryminacji, nietolerancji, a nie godzenie w dobre imię środowiska piłkarskiego, w szczególności związanego z lubelskim klubem Motor. Niemniej jednak, jeśli kogokolwiek przekaz graficzny umieszczony na bilecie obraził, to jeszcze raz przepraszam.

Dyrektora broni również z-ca prezydenta Lublina Katarzyna Mieczkowska-Czerniak. - Dyrektor Pudło podjął decyzję w dobrej wierze i w dobrej wierze bilety wycofał. Zrobił to, ponieważ dostawaliśmy mnóstwo głosów sprzeciwu - tłumaczy.

Zapytaliśmy rzeczniczkę ZTM Lublin Justynę Góźdź, ile kosztowało wydrukowanie biletów i wycofanie ich ze sprzedaży. Odpowiedziała, że "umowa ZTM z drukarnią jest skonstruowana tak, by druk dwustronny kosztował tyle samo, co jednostronny". Zapewniła nas też, że samo wycofanie biletów z kiosków nie generowało kosztów (kontrahenci sami odwozili bilety). Natomiast wyprodukowanie 2,5 mln biletów, które "pójdą na przemiał" to już realna strata w wysokości ok. 16 tys. zł.


Nasze serwisy:
Kronika policyjna Lubelszczyzny
Repertuar lubelskich kin
Lubelski informator miejski
Z przymrużeniem oka

Najświeższe wiadomości z Twojego miasta prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
Prześlij nam swój artykuł lub swoje zdjęcia. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Masz firmę? Dodaj ją za darmo do Katalogu Firm.
Organizujesz imprezę? Poinformuj nas!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Pomeczowe wypowiedzi po meczu Włókniarz - Sparta

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto