Drużyny biorące udział w konkursie, występując w roli zarządu, decydują o rozwoju i działalności swojej wirtualnej firmy. Podejmując w każdym cyklu ponad 60 decyzji, zespoły konkurują ze sobą na symulowanych rynkach. Uczestnicy wypełniają arkusze decyzyjne on-line decydując m.in. o skali i jakości produkcji, kanałach dystrybucji, cenach i promocji swoich produktów, wynagrodzeniu kadry, wydatkach na marketing, podejmowanych inwestycjach, rozbudowie firmy, emisji akcji, wypłatach dywidendy itp. Kolejne cykle decyzyjne i etapy (on-line) prowadzą do wyłonienia najlepiej zarządzających zespołów w kraju, a następnie na świecie. Wiąże się to z corocznymi Finałami Światowymi, na których spotykają się zwycięzcy krajowych edycji.
Konkurs GMC Poland to krajowa odmiana Global Management Challange. Organizowana od 1980 roku, w formie ogólnokrajowych konkursów on-line w blisko 40 krajach, zgromadziła już ponad pół miliona uczestników. W Polsce, od 2000 roku, w symulacji GMC uczestniczyło już ponad 25 tysięcy osób z firm oraz uczelni z całej Polski. Organizowane przez BIGRAM polskie edycje konkursu są jednymi z największych na świecie.
Dlaczego jeszcze warto wziąć udział w biznesowej symulacji? Konkurs jest również okazją dla studentów, żeby wzbogacić swoje cv i zaprezentować się potencjalnym pracodawcom. Udział zespołów studenckich w GMC sponsorują między innymi takie firmy jak KPMG czy Bank Zachodni WBK. - Gra jest świetną okazją do zdobycia dodatkowych kompetencji z zakresu świadomości biznesowej i wpływu podejmowanych decyzji na sytuację firmy. Inwestując w zespoły studenckie chcemy przyczynić się do rozwoju świadomej biznesowo przyszłej kadry - uważa Paweł Noculak, Dyrektor ds. Rozwoju w BZ WBK.
Konkurs GMC Poland: Zgłoś swój zespół do 14. edycji
Aby zgłosić chęć udziału w konkursie należy utworzyć zespół (3-5 osób) - istnieje możliwość łączenia studentów różnych lat i kierunków studiów oraz uczelni w jednej drużynie. Następnie wypełnić kartę rejestracyjną dostępną TUTAJ. Po otrzymaniu potwierdzenia od organizatorów należy wypełnić dostępną na stronie aplikację z informacjami na temat uczestników i odesłać ją mailem na adres [email protected]
Zarejestrowane zespoły otrzymają informację o zakwalifikowaniu się do konkursu przed rozpoczęciem programu treningowego (tj. do 25 listopada). W między czasie sponsorzy dokonają wyboru zespołów, które wystartują w konkursie. Następnie studenci rozpoczną swoją przygodę w GMC od udziału w tzw. demo training, na który składać się będą trzy cykle decyzyjne, bez konsekwencji dla konkursu.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?