Nowy rozkład nie wszedł w życie ani od poniedziałku, ani od 1 października, bo dopiero jutro uprawomocni się uchwała Rady Miasta o opłatach za przejazdy do Świdnika, a ZTM uznał, że wszystkie zmiany wprowadzi za jednym zamachem.
Do Świdnika dotrą wybrane kursy linii 55, a część z nich obsłużą przegubowce i nie będą one zajeżdżać na pętlę Felin Europark.
Bilet jednorazowy uprawniający do przejazdu całej trasy będzie kosztować 3,80 zł, za umożliwiający przejazd ze Świdnika i przesiadkę w inne linie bilet 90-minutowy zapłacimy 5 zł.
Bilet 30-dniowy na wydłużoną trasę linii 55 będzie kosztować 88 zł, sieciówka ważna w obu miastach to koszt 124 zł, a 30-dniowy bilet na sam Świdnik będzie kosztować 50 zł. Od wszystkich podanych cen przysługują też standardowe ulgi.
Zmian tras jest więcej
Linia 153 nie będzie kończyć kursu na pętli Majdanek, ale pojedzie dalej, przez Dekutowskiego i Grygowej do ronda przy skrzyżowaniu z ul. Pancerniaków. Linia 158 nadal będzie jeździć na zmianę z linią 758.
Z kolei linia 73 zostaje skierowana na Felin i zarazem wycofana z ul. Kunickiego: pojedzie przez Wygodną, Głuska, Zorzę, Abramowice Prywatne, Drogę Męczenników Majdanka i Doświadczalną.
Linie 16 i 50 wracają na ul. Mickiewicza. Na objazdach pozostają linie 18, 20, 37 i N1, podobnie jak 10, 26, 28, 50, 54 i N3 oraz 7 i 55. Mimo, że nad ul. Filaretów znów wisi trakcja Zarząd Transportu Miejskiego zapowiada, że linia 152 nadal będzie kursować objazdem przez Wileńską.
Zmiany po badaniach
Wiele linii dostanie nowe tabelki z godzinami odjazdów. Będą uwzględniać wyniki wiosennych pomiarów czasu przejazdu między przystankami.
Tam, gdzie na pokonanie danego odcinka trzeba więcej czasu, tam został on dołożony. A tam, gdzie autobus może jechać szybciej rozkład nie będzie zmuszał już kierowców do zbędnych postojów na przystankach. Tak przynajmniej zapewnia ZTM. Sporo jest też zmian na pojedynczych kursach linii 1, 2, 4, 6, 8, 12, 14, 16, 17, 20, 23, 27, 36, 37, 42, 45, 47, 54, 57, 79, 155, 160 i 703.
Poprawić ma się obsługa os. Botanik, bo linie 2 i 7 pojadą w szczycie co 15 minut (teraz jeżdżą co 20 min.). Linia 18 dostanie nowy rozkład, by nie pokrywał się z godzinami odjazdów linii 17 i 31. Na tej samej zasadzie nowy rozkład dostaje linia 39 (był zbyt zbieżny z rozkładem linii 32). „Ósemka” w dni powszednie w godz. 5–17 pojedzie co pół godziny. Na żadnej z linii nad zalew nie zobaczymy już przegubowców, „piętnastka” nie dotrze już do Dąbrowy, a linię 21 obsłużą najmniejsze autobusy.
Korekty nocą
Będą też niewielkie cięcia w liniach nocnych. Pierwsze kursy z pl. Litewskiego wyruszą o godz. 23.30 zamiast o 22.30, tym samym znika pierwszy kurs (godz. 22.06) linii N2 z Felina.
Dominik Smaga
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?