Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

I LO: Żegnaj azbeście, witaj dobry pomyśle

Redakcja
Walczyli już z rakiem, teraz chcą przekonać lublinian do usuwania azbestu. Drugoklasiści z I LO mają w planie lekcje, spotkania ze specjalistami, happening, a nawet szkolne przedstawienie. Wszystko w ramach akcji „AzbestOUT!”.

Licealistów ze „Staszica” poznaliśmy dzięki wygranej w ogólnopolskim konkursie „Mam haka na raka”. Uczniowie przygotowali najlepszy w Polsce projekt kampanii zachęcający do badań profilaktycznych i w nagrodę ich pomysły pojawiły się w radiu, telewizji i na plakatach w całym kraju. Tym razem licealiści chcą walczyć z azbestem. - Mamy dużo ciekawych pomysłów i chcemy je wykorzystać – tłumaczy drugoklasistka Ola Osiej, która startuje w konkursie wraz z czwórką kolegów i koleżanek z klasy. – Tym razem chcemy przekonać lublinian do usuwania azbestu, bo wiemy jak groźny jest dla naszego zdrowia.

Co szykują licealiści?
– Planujemy opracować w szkole lekcje o szkodliwości azbestu i konieczności jego usuwania. Chcemy też zorganizować spotkanie uczniów ze specjalistami i opracować ulotki – wyjaśnia licealista Maciek Mańko. – W planie mamy także bardziej kreatywne pomysły, takie jak zrobienie happeningu i wystawienie krótkiej scenki w szkolnej auli – dodaje.

Opracowany przez licealistów program działań będzie konkurował z pracami uczniów podstawówek, gimnazjów i szkół średnich z całego kraju. – Zabieramy się za działanie, bo program działań musimy przesłać komisji konkursowej do końca stycznia – dodaje drugoklasistka Ola Młynarczyk.

Uczniowie zainteresowani konkursem mogą znaleźć więcej informacji na stronie www.azbestout.pl. W etapie ogólnopolskim uczniowie, nauczyciele i szkoły mogą wygrać łącznie 450 tysięcy złotych. Kreatywni licealiści mają apetyt na zwycięstwo. – Raz się udało, zobaczymy jak pójdzie nam tym razem – mówi Maciek.

Licealiści zdradzają swoją receptę na sukces.

– Siła tkwi w ciekawym pomyśle, ciężkiej pracy, wielu propozycjach działań i kreatywności – mówi Ola. – Co ważne, udział w konkursach to przede wszystkim dobra zabawa – dodaje.

Drugoklasiści wiedzą, co mówią. Ich zwycięską kampanię pod hasłem „Nie pakuj się do trumny, zrób cytologię” można było oglądać na billboardach, w spotach radiowych i telewizyjnych w całej Polsce.

Zanim uczniowie Staszica obmyślili kampanię, musieli zorganizować w szkole happeningi, wykłady i lekcje o nowotworach, a także pogadanki w internecie. Licealiści popisali się też wiedzą o raku w teście o wiedzy onkologicznej, a także wzięli udział w warsztatach w stolicy. Lublinianie pokonali kilkaset zespołów z całego kraju. Oprócz kampanii, w nagrodę dostali 2-tygodniowy obóz językowy w Anglii. Szkoła natomiast wygrała wyposażenie sali biologicznej w m.in. mikroskop, laptop i fantomy z narzędziami.

Marta Ćwik

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto