Krystyna Lewandowska zmieniła konto 2 listopada. Już następnego dnia rano przesłała faksem informację do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Lublinie. Tego samego dnia wysłała oryginał pocztą. Emeryturę zwykle dostawała 25 dnia każdego miesiąca. Liczyła na to, że tym razem będzie tak samo.
Ale 23 listopada dostała z ZUS zawiadomienie, że jej emerytura będzie przekazywana na nowe konto dopiero od grudnia.
Zadzwoniła więc do osoby podpisanej pod dokumentem. – Na pytanie o losy mojej emerytury otrzymałam odpowiedź, że najpierw zakłada się nowe konto i wtedy likwiduje się stare. A przecież nowe konto założyłam 2 listopada, stare zamknęłam 14 – tłumaczy pani Krystyna.
Jak ZUS tłumaczy tę sytuację? – Emerytura została wysłana na stare konto, gdyż w dniu wpływu wniosku o zmianę rachunku, nie można było już dokonać tej zmiany. Pieniądze z banku wróciły już do ZUS. Nie przepadną, zostaną wypłacone w najbliższym możliwym terminie, czyli 5 grudnia – zapowiada Małgorzata Korba, rzecznik Oddziału ZUS w Lublinie.
Okazuje się, że ZUS nie mógł zmienić rachunku po otrzymaniu informacji faksem.
– Taki wniosek zgodnie z przepisami nie jest środkiem dowodowym. Zakład musi brać pod uwagę niebezpieczeństwo, że ktoś obcy spróbuje wyłudzić emeryturę na podstawie sfałszowanego wniosku o zmianę rachunku. Z tych względów ZUS musiał zaczekać na oryginał wniosku przesłany pocztą – wyjaśnia Małgorzata Korba.
Czytaj także:
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?