Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Awaryjne autosany w Lublinie. Gwarancja będzie dłuższa

redakcja
redakcja
Producent awaryjnych autobusów będzie przez dłuższy czas brać na ...
Producent awaryjnych autobusów będzie przez dłuższy czas brać na ... Archiwum
Producent awaryjnych autobusów będzie przez dłuższy czas brać na siebie koszty ich naprawy. Urzędnicy odpowiedzialni za zakup zgadzają się na zaproponowane warunki.

Autosan oficjalnie potwierdził, że wydłuży gwarancję na swoje 12-metrowe autobusy sancity i podał konkretne terminy. W przypadku wozów dostarczonych do Lublina w 2011 roku producent zdecydował się wydłużyć gwarancję o 15 miesięcy. Dotyczy to łącznie 20 autobusów. Inaczej sprawa wygląda w przypadku 23 autosanów dostarczonych w ubiegłym roku: tu gwarancja zostanie wydłużona tylko o 12 miesięcy.

Zarząd Transportu Miejskiego potwierdza, że takie warunki mu odpowiadają.

– Biorąc pod uwagę, że roczny koszt serwisowania gwarancyjnego może sięgać nawet od 3 do 5 proc. wartości kontraktu, uznajemy tę propozycję za zadowalającą i będziemy ją finalizować w formie aneksu do umowy – informuje Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego.

Dodajmy, że kontrakt opiewał na blisko 47 milionów złotych. Za tę kwotę producent zobowiązał się dostarczyć łącznie 53 autobusy, z czego 43 już dotarły do Lublina. Ostatnia dziesiątka, zgodnie z umową, powinna być dostarczona nie później niż do połowy sierpnia.

Dlaczego Autosan zdecydował się na przedłużenie gwarancji?

Bo z jego 12-metrowymi autobusami było sporo problemów. Na początku okazało się, że dachy pojazdów trzeba wzmacniać, bo uginają się pod ciężarem klimatyzatorów. Z tego powodu do fabryki musiało wracać 18 wozów.

W autobusach tego typu trzeba było też wymieniać wadliwe szyby z boku kabiny kierowcy (w jednym z autobusów szyba wyleciała wprost na ulicę). Producent wzmacniał też mocowanie siedzeń: pod fotelami znalazły się dodatkowe podpórki, bo bez nich konstrukcja łamała się pod ciężarem pasażerów. Jesienią 2011 r. z dostarczonych do tamtej pory autobusów wymontowane zostały szyby osłaniające strefę pracy drzwi, bo jedna z takich szyb pękła pod naporem pasażerki, która w wyniku zdarzenia została ranna.

Tak dużych problemów nie ma z krótszymi, 8,5-metrowymi autobusami tej marki. One z kolei dotarły z tak dużym opóźnieniem, że ZTM naliczył dostawcy prawie 1,4 mln zł kary, podczas gdy umowa na ich dostawę opiewała na 13,4 mln złotych.

Dominik Smaga

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto