Po co zmieniać przebieg większości linii miejskiej komunikacji w Lublinie?
Po pierwsze, chodzi o urealnienie połączeń. Niektóre linie zostały wyznaczone, gdy trzeba było dowozić lublinian do pracy w zakładach, które dziś już nie istnieją.
Po drugie, w ostatnich latach powstały w Lublinie nowe dzielnice-sypialnie, na przykład na Felinie albo w rejonie nowego odcinka ulicy Jana Pawła II. Codziennie do Śródmieścia przyjeżdżają stamtąd setki osób.
Po trzecie, Zarząd Transportu Miejskiego chce włączyć "w krwiobieg" miejskiej komunikacji nowe odcinki trakcji trolejbusowej - to ponad 26 kilometrów. Będzie ona prawie dwukrotnie dłuższa niż obecnie.
Propozycja, którą mieszkańcy dostali do analizy, jest wypadkową założeń Zarządu Transportu Miejskiego i największego w historii Lublina badania jakości komunikacji zbiorowej, które przeprowadzało 1000 ankieterów. Wyniki wspomnianego badania opracowała firma Marcin Gromadzki Public Transport Consulting z Redy, zwycięzca przetargu ogłoszonego przez miasto.
Na razie zakończył się pierwszy etap konsultacji społecznych. ZTM Lublin będzie analizować nadesłane uwagi do końca maja.
- Być może po tym etapie okaże się, że przedstawimy zupełnie coś innego w stosunku do tego, co pokazujemy teraz - zastrzega Justyna Góźdź, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.
Liczący ponad 200 stron dokument został umieszczony na stronie ztm.lublin.eu. Drugi etap konsultacji, adresowany do wszystkich mieszkańców, zaczyna się na początku czerwca. Ma potrwać przynajmniej 2 tygodnie.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?