Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

ZTM Lublin: czy będzie rewolucja w komunikacji miejskiej?

Marcin W.
Marcin W.
Marcin Wejrzanowski
Szykują się wielkie reformy w komunikacji miejskiej. Niebawem ocenie mieszkańców Lublina poddany zostanie projekt nowego układu linii komunikacyjnych, przygotowany przez firmę Trako na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego.
Materiał Dziennikarza Obywatelskiego

Projekt ogółem zakłada podział autobusowych linii komunikacyjnych na 4 części:

1) linie priorytetowe, do których należeć będą linie 9, 18 i 26
2) linie podstawowe, czyli 6, 10, 13, 15, 17, 29, 32, 34, 39, 40, 44, 55 i 57
3) linie uzupełniające, czyli 1, 2, 3, 5, 7, 14, 20, 28, 37, 42, 45 i 47
4) linie marginalne, czyli wg projektu 0, 4, 8, 11, 12, 16, 19, 21, 22, 25, 27, 50, 56, 73, 74, 78, 79 i 85.

Celem projektu jest zapewnienie równych częstotliwości kursowania linii. Wobec czego linie priorytetowe w godzinach szczytu kursowałyby co 7,8 minut, linie podstawowe co 15 minut, linie uzupełniające co 30 minut, a linie marginalne co 60 minut, z wyjątkiem linii 74, która kursowałaby co 45 minut.

Na liniach trolejbusowych (w tzw. etapie "0", czyli w układzie obecnym sieci trolejbusowej) proponuje się częstotliwość 15 minut dla każdej linii. Projekt zakłada także zmianę trasy linii 153 i zastąpienie linii 152 linią 159, której zadaniem byłoby odciążenie linii 9. Kursowałaby na trasie Węglin - Mełgiewska FS, a jej trasa w dużej części pokrywałaby się z trasą autobusowej 9-tki.

Projekt zakłada też wiele innych zmian:

* Linia nr 5 - wydłużenie do pętli Sławinkowska i poprowadzenie jej prosto przez Aleję Warszawską, przez Zbożową do Sławinkowskiej.
* Linia nr 11 - zmiana przystanku końcowego z Grygowej MPK na Mełgiewska-chłodnia, a wariantowymi kursami Metalurgiczna i Zadębie. Linia nie będzie dojeżdżać wówczas do osiedla i zajezdni przy ul. Grygowej.
* Linia nr 18 - zmiana trasy linii, poprzez skierowanie jej (w kierunku Sławinkowskiej) ulicą Unicką, Podzamcze i Tysiąclecia (Dworzec Gł. PKS); skrócenie trasy do pętli Zbożowa, w wyniku zmian na linii nr 5.
* Linia nr 23 - likwidacja.
* Linia nr 26 - zmiana przystanku końcowego z Węglin na Os. Poręba i koordynacja części jej trasy oraz częstotliwości z linią 31. Drugi przystanek końcowy bez zmian. Likwidacja zajeżdżania na Os. Widok.
* Linia nr 31 - zmiana przystanku końcowego z Rapackiego na Paderewskiego, bez zajeżdżania na Bursaki.
* Linia nr 36 - likwidacja.
* Linia nr 39 - zmiana przystanku końcowego z Zana Leclerc na Os. Widok.
* Linia nr 44 - zmiana przystanku końcowego z Boh. Monte Cassino na Węglin, w wyniku zmian na linii 26.
* Linia nr 54 - likwidacja.
* Linia nr 85 - wydłużenie do przystanku końcowego Zana Zus lub likwidacja linii.

Projekt zakłada także etapowy szereg zmian na liniach trolejbusowych, co jest wynikiem rozbudowy sieci trakcyjnej. Jak na razie budowany jest odcinek trakcji z Majdanka do zajezdni przy Grygowej, gdzie będzie zlokalizowana nowa zajezdnia trolejbusowa.

Projekt zostanie niebawem opublikowany przez ZTM i poddany tzw. konsultacjom społecznym. Pasażerowie będą mogli zgłaszać swoje uwagi za pośrednictwem e-maili lub listownie.

Co sądzicie o tych najważniejszych zmianach? Piszcie w komentarzach.



Czytaj także:

Będą zmiany w kursowaniu autobusów w Lublinie. Poznaj wstępny projekt
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto