Zające, bobry, a nawet żółwie promują Polskę wschodnią (posłuchaj spotów)

Aleksandra Dunajska
„Hop, hop, hop na rowery. Hop, hop, hop do miasteczka. Rusz się, wskocz na deskę i poskacz na hopach, przyjedź na weekend na Piękny Wschód!” - to tekst z reklamy zachęcającej do odwiedzenia Polski wschodniej. W prasie jej bohaterem jest zajączek. - To może i śmieszne, ale raczej nie zachęcające - mówią same regiony.

Posłuchaj:
Bóbr zachęca do zabawy (plik mp3, 900 KB)
Żółw zaleca wooolność (plik mp3, 900 KB)

Jak pokazały badania zlecone przez Polską Organizację Turystyczną, nawet Polacy często nie wiedzą, co ciekawego do zaoferowania mają woj. lubelskie, warmińsko-mazurskie, podlaskie, podkarpackie i świętokrzyskie. Stąd kampania promocyjna POT, która ma zmieniać wizerunek Polski wschodniej w oczach turystów – polskich oraz niemieckich i ukraińskich.

Akcja reklamowa potrwa do lutego 2012 r. i ma kosztować 24 mln zł. Część pieniędzy pochodzi ze środków UE. W ramach kampanii - przygotowywanej przez Konsorcjum Pan Media Western i firmę Bimers - od września zobaczymy także filmy reklamowe w telewizji. Na razie są billboardy, spoty radiowe i reklamy prasowe. Te ostatnie już wzbudziły kontrowersje.

W reklamach, obok wspomnianego zajączka, jest też m.in. bóbr (z hasłem „Bobra zabawa”) oraz sarna („Bio, eko, agro no i kopytka własnej roboty”). W spotach radiowych żółw zachęca: „Osobiście polecam wooolność, prawdziwą wooolność”.

Piotr Franaszek, dyrektor departamentu promocji w Urzędzie Marszałkowskim w Lublinie, do kampanii podchodzi sceptycznie. – Moje wątpliwości budzą zastosowane pomysły. Poza tym jako regiony mieliśmy niewielką możliwość współuczestniczenia w tworzeniu kampanii, a tym samym akcja w ograniczony sposób koresponduje z tym, co robimy we własnym zakresie – tłumaczy.

Mateusz Tułecki z Katedry Reklamy, Grafiki Komputerowej i Nowych Mediów Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania z Rzeszowa roześmiał się, kiedy usłyszał wspomniane zdania z reklam. – Takie kreacje mogą nie do końca spełnić swoją rolę – ocenił. – Można wydać duże pieniądze na rzeczy banalne, niewiele mówiące, które nie przyniosą żadnych rezultatów. I tego się w tym przypadku obawiam – dodał.

Katarzyna Draba, rzeczniczka POT, nie zgadza się z tak krytyczną oceną. – Kampania ma przełamać stereotypy dotyczące Polski wschodniej. Chcieliśmy, żeby przyciągała uwagę i była przyjazna – podkreśla.

Akcja spodobała się też Annie Proszowskiej-Sali, ekspertce w dziedzinie promocji miast i regionów. – Na pierwszy rzut oka wygląda nieźle. Wschód Polski taki właśnie jest – ciepły, ekologiczny, zielony. Te reklamy budzą pozytywne skojarzenia, budują klimat – tłumaczy.

W ramach projektu powstała również strona internetowa: www.pieknywschod.pl Prezentuje ona m.in. poszczególne województwa i ich atrakcje. Napisano tam np., że tzw. baobab na pl. Litewskim w Lublinie to lipa (w rzeczywistości topola).

– Pomyłki się zdarzają. Było kilka niedociągnięć związanych z początkowym etapem działalności strony. Wszystkie błędy zostaną szybko naprawione – zapewnia Katarzyna Draba.

Kiedy dostaniesz pieniądze za rozliczenie PIT? To zależy od Ciebie.

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3