Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Za wejście na Aqua Lublin i Icemanię zapłacimy więcej [NOWY CENNIK]

JAXA
Małgorzata Genca/archiwum
O 10 proc. od 1 stycznia wzrosną ceny biletów do Aqua Lublin. Więcej zapłacą też odwiedzający Icemanię.

O prawie 3 mln zł wzrosną koszty związane z funkcjonowaniem spółki – wyliczał Jacek Czarecki, prezes MOSiR „Bystrzyca”. W środę komunalna spółka ogłosiła, że w związku z tym musi podnieść ceny za korzystanie z jej obiektów. Nowe cenniki wejdą w życie do 1 stycznia.

– Najwyższe, bo sięgające 10 procent wzrosty cen będą w Aqua Lublin oraz Icemanii. Mniejsze, ze względu na charakter obiektów, na H2O oraz w kompleksie przy Łabędziej. W tych dwóch ostatnich podwyżka nie przekroczy pięciu procent – poinformował Czarecki.

Co te procenty oznaczają dla naszych kieszeni? Np. bilet „happy hours” na Aqua Lublina kosztuje obecnie 12 zł (normalny), od nowego roku będzie o 1 zł droższy. 75-minutowy bilet (normalny), za który teraz płacimy 18 zł, od najbliższej niedzieli będzie kosztował 20 zł.

Na Icemanii bilet 60-minutowy w dni powszednie zdrożeje z 9 zł do 10 zł.

MOSiR wskazuje, że podwyżkę wymuszają zmiany, które wchodzą od 1 styczna. Po pierwsze są to nowe regulacje na rynku pracy związane z płacą minimalna (wzrasta z 1850 do 2000 zł) oraz obowiązkiem zatrudniania pracowników na umowę. - To oznacza, że za usługi ratowników zapłacimy w przyszłym roku o 600 tys. zł więcej, za sprzątanie – 360 tys. zł więcej, a za ochronę – 350 tys. zł więcej. Łącznie usługi outsourcingowe będą nas kosztować o milion trzysta dziesięć tysięcy złotych więcej niż obecnie – wyliczał Czarecki.

Kolejny powód podwyżki cen biletów to wzrost opłat za media m.in. prąd. MOSiR szacuje, że pochłonie to dodatkowo pół miliona złotych. Spółka potrzebuje też 1,135 mln zł na remonty i przeglądy techniczne.

- Podwyżka cen biletów nie zrekompensuje wszystkich dodatkowych wydatków. A to oznacza, że strata spółki w przyszłym roku będzie większa niż ta, którą zanotujemy w 2016 r. – nie krył Czarecki.

MOSiR zamknie tegoroczny bilans ze stratą ok. 2,5 mln zł. – W przyszłym roku wróci do poziomu z 2015 r. kiedy strata wynosiła 4,5 mln zł – wyliczał Czarecki.

MOSiR planuje też działania, które mają zwiększyć dochody. W czwartek startuje akcja promocyjna „Zbieraj naklejki – zaganiaj wejściówki”. Ma zachęcić do korzystania z Aqua Lublin oraz Icemanii. Za każde wejście na jeden z tych obiektów będzie można otrzymać naklejki. - Uzbieranie czterech naklejek z Aqua Lublin upoważnia do jednorazowego promocyjnego wejścia na lodowisko Icemania wraz z wypożyczeniem łyżew. Wstęp na lodowisko Icemania uzyskany w ramach promocji jest wejściem No Limit – wskazywał Miłosz Bednarczyk, rzecznik prasowy MOSIR „Bystrzyca”.

Zebranie ośmiu naklejek z Icemanii pozwoli na jednorazowe wejście do Aqua Lublin. Na okres 75 minut.

MOSiR w trakcie ferii zimowych (druga połowa stycznia) zorganizuje półkolonie dla dzieci.

ZOBACZ TEŻ:

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto