– Rozważamy taki krok, ale żadne decyzje jeszcze nie zapadły– mówi Katarzyna Mieczkowska-Czerniak, rzecznik lubelskiego Ratusza. – Budynek przy ul Leszczyńskiego jest w fatalnym stanie technicznym. Poza tym, odwiedzający urząd mają spore kłopoty komunikacyjne. Brakuje na przykład miejsc parkingowych.
Decyzji o przeprowadzce można się spodziewać najwcześniej za kilka miesięcy. Na razie do Ratusza zgłaszają się właściciele nieruchomości, zainteresowani wynajmem pomieszczeń. Jedna z ofert to budynek przy ul. Koryznowej.
– To jest tylko jedna z opcji – dodaje Mieczkowska. – Mamy kilka różnych propozycji. Na razie żadna z nich nie jest formalnie oceniana. Jeśli decyzja o przeprowadzce zapadnie, to wybór nastąpi w publicznym postępowaniu. W tej chwili jedynie sondujemy różne możliwości.
Przeprowadzka nie oznacza jednak zwiększenia zatrudnienia. – Kolejki przy bardzo obleganej rejestracji pojazdów będą więc takie same – komentuje nasz Czytelnik, który napisał na alarm24. – Na zwiększenie zatrudnienia nie ma pieniędzy, a na wynajem są. Do tego trzeba przecież doliczyć koszty adaptacji budynku.
Dziś pracownicy rejestrujący samochody urzędują w budynku należącym do miasta. Przeprowadzka oznacza, że Ratusz będzie musiał płacić za wynajem nowych lokali. W grę wchodzą kwoty rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie. – W ten sposób uwolnimy jednak pomieszczenia przy ul. Leszczyńskiego, do których wprowadzą się pracownicy z innych, wynajmowanych budynków – wyjaśnia Mieczkowska-Czerniak. – Nie będzie więc większego obciążenia dla budżetu, a osoby odwiedzające Wydział Komunikacji wreszcie będą miały gdzie zaparkować.
Polskie myśliwce w powietrzu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?