-Wykonawcy kończą jeszcze montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, które potem musza przejść testy. Po nich będą jazdy próbne i wznowienie ruch pociągów po jednym torze od stacji Puławy Miasto – informuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A
Na 50-kilometrowym odcinku między Puławami a Lublinem wybudowany został już nowy tor zamontowane jest 56 nowych rozjazdów. Przejazd trakcja elektryczną zapewni nowa sieć, rozwieszona na ustawionych wzdłuż toru konstrukcjach. Po wznowieniu ruchu pociągów roboty będą kontynuowane na drugim torze. Prace między Puławami a Lublinem zakończą się w 2020 roku.
Na odcinku z Puław do Lublina powstało dwadzieścia sześć nowych peronów, docelowo będzie 110 km torów, zostały zmodernizowane trzy mosty i dziewięć wiaduktów, zamontowano czternaście przejazdów kolejowo-drogowych z nowymi rządzeniami oraz powstało pięć przejść podziemnych na stacjach.
Przypomnijmy, że we wcześniejszym komunikacie spółka zarządzająca torami na tym odcinku informowała, że nie dojdzie do skutku wznowienie połączenia w raz z końcem tego tygodnia. Nie było jednak wiadomo do kiedy potrwają jeszcze prace.
Teraz już wiadomo, że od 15 grudnia przywrócone zostaną bezpośrednie połączenia kolejowe Warszawa – Lublin przez Dęblin, Puławy i Nałęczów.
Modernizacja odcinka Lublin – Warszawa jest jednym z największych projektów w Krajowym Programie Kolejowym. Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu najszybszego pociągu między stolicą a Lublinem skróci się do około 1h 30 min. Pociągi będą mogły pojechać z prędkością do 160 km/h. Wartość projektu wynosi ponad 3,5 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego to ponad 2,9 mld zł.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?