18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

W Lublinie coraz mniej małych sklepów

Ewa Pajuro
- Sytuacja jest naprawdę trudna - przyznaje Barbara Kowalczyk ze sklepu "Hit"
- Sytuacja jest naprawdę trudna - przyznaje Barbara Kowalczyk ze sklepu "Hit" Małgorzata Genca
Nie damy rady - mówią lubelscy sklepikarze pytani o swoją obecną sytuację. Skarżą się na wysokie rachunki, brak klientów i konkurencję ze strony dyskontów. Rocznie w Polsce zamyka się 5-6 tys. małych, rodzinnych sklepów. Tendencja ma się utrzymać.

- Jest tragedia - mówi Barbara Kowalczyk, ze sklepu "Hit" przy ul. Konopnickiej. - Klientów mamy coraz mniej. Kiedyś nasz dzienny utarg to było trzy tysiące złotych. Teraz to zaledwie tysiąc - tłumaczy. Przyznaje, że pieniędzy zaczyna brakować na podstawowe opłaty. - Dziś powinnam zapłacić czynsz, ale na razie nie mam z czego - mówi. Podkreśla jednak, że jej syn będzie walczył o utrzymanie sklepiku, bo to dla niego jedyne źródło utrzymania.

Z podobnymi problemami zmagają się też inni drobni sklepikarze w Lublinie. - Nie ma się czym chwalić. Zostaje nam coraz więcej pieczywa, mimo, że zmniejszyliśmy zamówienia. Nikt nie wie, co będzie dalej - przyznaje ze smutkiem Marta sprzedawca z piekarni przy ul. Bernardyńskiej. - Najbardziej dają nam się we znaki ostatnie podwyżki. W ciągu kilku miesięcy chleb podrożał o 50 gr. Ludzie kupują go mniej albo szukają promocji - tłumaczy.

To o czym mówią sprzedawcy, potwierdzają statystyki. Każdego roku z polskiego krajobrazu znika około 5-6 tys. małych sklepów - wynika z raportu HBI Polska i D& B Poland. Specjaliści prognozują, że ta tendencja się utrzyma. Osiedlowych sklepików będzie coraz mniej. Dynamicznie mają się za to rozwijać dyskonty. W ciągu dwóch lat ich liczba w całym kraju ma się zwiększyć się z 1,7 tys. do 2,3 tys.

Problem zna dobrze Zrzeszenie Handlu i Usług Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Lublinie. - Sytuacja robi się coraz trudniejsza - przyznaje Krzysztof Kurys, prezes organizacji. - Małe sklepy z trudem konkurują z supermarketami. Wykańczają je coraz wyższe opłaty i podatki. Do tego supermarkety wchodzą na osiedla, które były do tej pory rewirem małych, rodzinnych placówek. Prowadzą też zmasowane kampanie reklamowe, na które nie stać drobnych detalistów - tłumaczy. Jego zdaniem ta sytuacja odbije się niedługo także na konsumentach . - Jeśli duże sieci opanują rynek, będą mogły dyktować warunki i dowolnie kształtować ceny. Zniknie naturalna konkurencja - wyjaśnia Kurys. Dodaje też, że razem z małymi sklepikami znikną miejsca pracy i źródło utrzymania dla wielu rodzin.

FLESZ Wybory Prezydenckie 2020 już w maju - to musisz wiedzieć.

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3