Teraz klimatyzację ma 36 autosanów i 27 przegubowych mercedesów citaro kupionych przez ZTM oraz dwa mercedesy conecto będące własnością MPK
– Mam zapewnienia od kontrolerów, że urządzenia są włączone – twierdzi Jakub Kozak z ZTM. Przyznaje jednak, że zdarzają się przypadki, że kierowcy po włączeniu klimatyzacji nie korzystają, choć powinni, z automatycznej blokady okien. Efekt jest taki, że przez otwarte okna do pojazdu dostaje się gorące powietrze z zewnątrz.
Tymczasem pasażerowie skarżą się, że temperatura w środku pojazdu jest tak wysoka, że nie da się wytrzymać. – Pasażerowie mają prawo oczekiwać komfortu. Nie po to zrezygnowałem z dojazdów autem, aby gotować się w zatłoczonym autobusie – tłumaczy pan Marcin.
Z umowy między ZTM a przewoźnikiem wynika, że jeśli w pojeździe jest więcej niż 25 stopni Celsjusza, kierowca ma włączyć klimatyzację. Urządzenie ma utrzymywać temperaturę od 18 do 25 stopni.
Okazuje się, że w niektórych autobusach klimatyzacja po prostu nie działa. Autosani sukcesywnie jeżdżą do Sanoka w celu usunięcia kolejnych usterek. Odsyłane są tam pojedynczo. Dotąd wróciły stamtąd dwa, w których – jak zapewnia ZTM – urządzenia działają już poprawnie. Teraz do Sanoka pojechał trzeci autobus. Co z pozostałymi? – Nie jest tak, że klimatyzacja nie działa w nich cały czas lub nie jest w ogóle włączana, lecz zdarzały się przypadki występowania awarii w momencie jej użytkowania – wyjaśnia Kozak.
Co ciekawe, w umowie nie ma zapisu pozwalającego ZTM karać MPK za wyłączoną klimatyzację. – Wynika to stąd, że jest to wyposażenie ponadstandardowe – dodaje Kozak. I zapowiada, że w takich przypadkach urzędnicy będą sięgać po „ogólne zapisy umowy” i za każde stwierdzone zdarzenie tego typu nakładać 128 zł kary.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?