Schemat działania jest prosty. Lublinianie dostają list podpisany przez PGE Dystrybucja z informacją o zmianie systemu rozliczeniowego i nowym numerze konta bankowego. Kiedy niespodziewający się niczego klienci przeleją na nie gotówkę opłacając rachunek za prąd, pieniądze trafiają do oszustów, a nie na konto dostawcy mediów.
- Listy kierowane są najczęściej do osób prowadzących działalność gospodarczą na terenie Lubelszczyzny, ale mogą także dotyczyć odbiorców indywidualnych - ostrzega Iwona Stanisławek z biura komunikacji PGE Dystrybucja SA. - Znane są też podobne przypadki z województw mazowieckiego, podlaskiego i łódzkiego.
Dlatego PGE złożyła już do prokuratury doniesienie w tej sprawie. Uczula też klientów, żeby nie dali się oszukać. - Nie mamy w zwyczaju informowania klientów odrębnymi pismami o zmianach rachunków bankowych. Numer konta znajduje się zawsze na dostarczanych fakturach, wystawianych w związku ze świadczonymi usługami - podkreśla Stanisławek.
![emisja bez ograniczeń wiekowych](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.5/images/video_restrictions/0.webp)
Gadżety i ceny oficjalnego sklepu Euro 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?