Ul. Zamojska: Wąska jezdnia, szerokie chodniki. Propozycje zmian

redakcja
redakcja
Zamiast czterech pasów na jezdni byłyby tylko dwa. Na szerszych ...
Zamiast czterech pasów na jezdni byłyby tylko dwa. Na szerszych ... Maciej Kaczanowski
Udostępnij:
Zamiast czterech pasów na jezdni byłyby tylko dwa. Na szerszych chodnikach mogłyby powstać kawiarniane ogródki. Do takiej koncepcji ul. Zamojskiej chce przekonać urzędników Forum Rozwoju Lublina.

Propozycja stowarzyszenia pojawiła się już w Internecie. Jej głównym założeniem jest zwężenie jezdni. – Nie przyniosłoby to negatywnych konsekwencji kierowcom – mówi Krzysztof Jaraszkiewicz, autor koncepcji. – Natężenie ruchu na ul. Zamojskiej nie jest aż tak duże, by były konieczne tu cztery pasy. Jej zwężenie spowoduje tylko uspokojenie ruchu, a o to przecież chodzi w śródmieściu.

Jezdnia miałaby już nie cztery, ale tylko dwa pasy.

Nie ma nawet mowy o wydzielonej ścieżce rowerowej: jednoślady poruszałyby się po jezdni, razem z samochodami. Przystanki komunikacji miejskiej miałyby zostać schowane do zatok. Szersze byłyby za to chodniki.

– Jakie ma to dać korzyści? Polepszy się sytuacja pieszych, ludzie będą mogli zacząć spacerować, czego teraz nie da się robić – wylicza Jaraszkiewicz. – To także korzyść dla usług mieszczących się przy tej ulicy, bo pojawi się więcej pieszych. Możliwe też będzie ustawienie ogródków restauracyjnych, na które obecnie nie ma miejsca.

Propozycja stowarzyszenia nie trafiła jeszcze do Ratusza.

– O ul. Zamojskiej wielokrotnie rozmawialiśmy z miastem – mówi Daniel Stelmasiewicz z Forum Rozwoju Lublina. – Ta ulica powinna się zmienić, a to nasze własne przemyślenia na jej temat.

– Jeśli taki wniosek do nas wpłynie, wtedy będziemy rozważać, czy pomysł jest zasadny i czy z praktycznego punktu widzenia byłyby to rozwiązania dobre dla ludzi – stwierdza Anna Machocka z Urzędu Miasta. Dodaje, że w tej sprawie konieczne byłyby też uzgodnienia z konserwatorem zabytków. Kilka lat temu miasto zdecydowało się na zwężenie jezdni ul. Narutowicza od pl. Wolności do skrzyżowania z Okopową i Mościckiego.

Forum Rozwoju Lublina proponowało wcześniej miastu rezygnację z przebudowy ronda na Klinie i otwarcie dla komunikacji miejskiej i rowerzystów fragmentu ul. 1 Maja między rondem a pl. Bychawskim. Magistrat odmówił. – Nasza propozycja dotycząca Zamojskiej byłaby kontynuacją wcześniejszej koncepcji dla ul. 1 Maja – dodaje Stelmasiewicz.

Dominik Smaga


Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Premier zapowiada wzmożone kontrole

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie