Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ul. Sowińskiego z czterema pasami ruchu i trakcją trolejbusową

redakcja
redakcja
Maciej Kaczanowski/ Archiwum
Z kolei na Głębokiej dwa pasy do skrętu w lewo w ul. Sowińskiego, do tego buspasy na Lipowej i Al. Racławickich. Ratusz zamawia projekty, których realizację ma zacząć w przyszłym roku. Zarząd Dróg i Mostów ogłosił przetarg na opracowanie kompletnej dokumentacji. – Ma być gotowa w maju przyszłego roku – informuje Karol Kieliszek z Urzędu Miasta.

Zmiany zapowiadane przez miasto są bardzo duże. Największe czekają kierowców na ul. Sowińskiego, nad którą ma zawisnąć trakcja trolejbusowa.

Pomiędzy Al. Racławickimi a Głęboką jezdnia ma zostać poszerzona tak, by do jazdy na wprost w obydwu kierunkach kierowcy mieli po dwa pasy ruchu. Podobne poszerzenie planowane jest na ul. Poniatowskiego. Poza tym na skrzyżowaniu ul. Sowińskiego i Radziszewskiego ruchem kierować ma sygnalizacja.

Przy okazji zmieniona ma być organizacja ruchu na odcinku ul. Głębokiej.

Jadący od strony LSM i Czubów będą mieć do dyspozycji dwa pasy do skrętu w lewo w ul. Sowińskiego. W przeciwnym kierunku zapewniona ma być możliwość przejazdu na wprost dwoma pasami w kierunku al. Kraśnickiej. – Planowany jest też dodatkowy pas do skrętu w prawo z ul. Głębokiej w Filaretów dla kierowców jadących od strony ul. Wileńskiej – zapowiada Kieliszek.

Tym samym miasto rezygnuje z budowy nad ul. Głęboką estakady łączącej ul. Sowińskiego i Głęboką.

Prezydent uznał, że jest zbyt kosztowna, a podobny efekt można osiągnąć poszerzając drogi.

Przez centrum Lublina: Al. Racławickie i ul. Lipową pobiec mają pasy zostaną pasy przeznaczone wyłącznie dla pojazdów komunikacji miejskiej.

W Al. Racławickich zatoki przystankowe mają być powiększone tak, by uwzględniały rzeczywiste natężenie ruchu.

Ratusz zakłada również budowę nowej sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ul. Puławską, gdzie jako alternatywa dla świateł dopuszczona jest wysepka na środku jezdni ułatwiająca pieszym przekroczenie Al. Racławickich.

Kolejne światła planowane są na skrzyżowaniu z ul. Grottgera i mają one pozwolić autobusom poruszającym się buspasem na sprawny zjazd na pas do jazdy na wprost w Krakowskie Przedmieście. Na ul. Lipowej, przed skrzyżowaniem z ul. Obrońców Pokoju powstać ma dodatkowy pas do skrętu w prawo, a dalej na skrzyżowaniu z ul. Rowerową i Sztajna kolejna sygnalizacja świetlna.

Rowerzyści mają dostać wydzielone pasy ruchu lub ścieżki rowerowe w Al. Racławickich i ul. Sowińskiego.

Ponadto w Al. Racławickich stare latarnie mają być wymienione na „pastorały” znane z Krakowskiego Przedmieścia.
**Sama przebudowa ma się zacząć w przyszłym roku. – Prace mają potrwać dwa lata i zakładamy, że będą realizowane równocześnie – zapowiada Kieliszek.

Dominik Smaga

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto