Materiał Dziennikarza Obywatelskiego |
Głosowanie odbyło się w czwartek, 20 października przed godziną 22-gą. Nikt spośród dziewiętnastu głosujących nie wyraził sprzeciwu.
Zwraca się też uwagę na naturalne ograniczenia co do możliwości rozwoju komunikacji samochodowej na rozwiniętych obszarach miejskich (ogólnie: brak dostępnej przestrzeni) oraz zalety komunikacji rowerowej w mieście, w szczególności na krótkich dystansach.
Twórcom dokumentu za przykład miały służyć pozytywne doświadczenia miast Zachodniej Europy porównywalnych z Lublinem, wskazujące ich zdaniem na potencjał tkwiący w rowerze jako środku codziennego transportu.
W dokumencie czytamy, iż upowszechnienie roweru jako środka transportu owocuje między innymi – poza względami ekonomicznymi i ekologicznymi - następującymi korzyściami:
- zmniejszeniem problemów z parkowaniem;
- udrożnieniem zakorkowanych ulic (oczywiście przy założeniu, że część użytkowników samochodów przesiądzie się na rower po stworzeniu infrastruktury spełniającej założenia sieci komunikacyjnej);
- minimalizacja hałasu;
- zmniejszanie zagrożeń ze strony ruchu samochodowego.
Ponadto istnieje możliwość łączenia komunikacji rowerowej ze środkami transportu publicznego.
Sam rozwój infrastruktury rowerowej będzie następował poprzez wydzielanie pasów rowerowych z jezdni, przystosowywanie ulic do wspólnego ruch samochodów, rowerów i pieszych, tworzenie stref uspokojonego ruchu, tworzenie wydzielonych dróg rowerowych, tworzenie udogodnień dla ruchu rowerowego za pośrednictwem zmian w organizacji ruchu, jak i dopuszczanie ruchu rowerowego na ulicach zamkniętych dla ruchu samochodowego. Wraz z powyższymi działaniami w parze mają iść stosowne akcje propagujące alternatywne dla samochodu środki transportu, akcje edukowania poszczególnych grup użytkowników ulic i propagowanie zasad bezpiecznej koegzystencji w ruchu ulicznym.
Za podstawowy cel „Polityki Rowerowej Miasta Lublin” uznaje się osiągnięcie przynajmniej piętnastoprocentowego wskaźnika ruchu rowerowego w ogólnej liczbie podróży do 2025 roku. Celami dodatkowymi mają być: zwiększenie bezpieczeństwa ruchu, minimalizacja zagrożeń motoryzacyjnych, zwiększenie szybkości przemieszczania się w obrębie miasta.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?