Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trzy stalowe ramy wzmocnią most przy Gali. Obiekt jest w złym stanie

Redakcja
Most na Bystrzycy trzeba podeprzeć, aby kierowcy mogli nadal z niego bezpiecznie korzystać
Most na Bystrzycy trzeba podeprzeć, aby kierowcy mogli nadal z niego bezpiecznie korzystać Łukasz Kaczanowski
Most na Bystrzycy trzeba podeprzeć, aby kierowcy mogli nadal z niego bezpiecznie korzystać. Roboty mają być wykonane do końca roku. To tymczasowe rozwiązanie. Ratusz nie ukrywa, że w miejscu obecnej przeprawy trzeba wybudować nową.

Ma 35 lat i jego kondycja jest fatalna. Chodzi o most na Bystrzycy w ciągu al. Unii Lubelskiej, na wysokości Gali. Do końca roku konstrukcja obiektu zostanie wzmocniona. To tymczasowe rozwiązania. - Umożliwią dalszą eksploatację obiektu do czasu wykonania jego kompleksowej przebudowy - mówi Artur Szymczyk, z-ca prezydenta Lublina.

Ratusz wybrał właśnie wykonawcę prac. To lubelska firma Baufortis. Za prace otrzyma 270,1 tys. zł. To dużo mniej niż był gotów wydać ratusz. Miasto szacowało koszt inwestycji na 950 tys. zł.

- Do końca tygodnia zostaną sfinalizowane formalności związane z podpisaniem umowy. Po jej podpisaniu wykonawca rozpocznie prace projektowe, a następnie przystąpi do prac już bezpośrednio w terenie – zapowiada Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza.

Roboty będą polegały – w skrócie – na wykonaniu podparcia mostu. Wykorzystane do tego będą stalowe ramy. Konstrukcja główna płyty mostu zostanie wzmocniona w trzech miejscach. - Takie rozwiązanie zapewni nośność podpory pośredniej, zlokalizowanej na prawym brzegu rzeki, po stronie Mostu Kultury – wskazuje Góźdź.

Na razie nie wiadomo jeszcze kiedy fizycznie ruszą roboty przy moście i czy spowoduje to utrudnienia dla kierowców. - Zadanie jest realizowane w formule „zaprojektuj i wybuduj" i dopiero po otrzymaniu projektu będziemy mogli powiedzieć, czy realizacja będzie wymagała zmian w ruchu w rejonie mostu – zastrzega Góźdź.

Na początku tego roku miasto chciało odciążyć przeprawę wprowadzając ograniczania w ruchu. Przede wszystkim o połowę (z 20 do 10 ton) ograniczono nośność mostu. Tym samym nie mogą z niego korzystać samochody ciężarowe. Przy czym ten zakaz nie dotyczy pojazdów komunikacji miejskiej. Ponadto zwężono jeden pas ruchu (skrajnie lewy).

Podparcie mostu to preludium do wielkiej inwestycji drogowej planowanej przez ratusz w tym rejonie. - Docelowo obejmie ona cały odcinek al. Unii Lubelskiej wraz z budową nowych mostów. Obecnie opracowywana jest dokumentacja projektowa na tę inwestycję – zapowiada Szymczyk.

Most przy Gali to nie jedyna przeprawa przez Bystrzycę, która wymaga przebudowy. Kolejnym jest obiekt na ul. Żeglarskiej. Ratusz ogłosił niedawno przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy. Ma być ona gotowa za rok. Kiedy ruszy sama przebudowa? Na razie nie wiadomo. Most na Żeglarskiej ma prawie 37 metrów długości. Został wybudowany w latach 1982-84. Od tego czasu nie był remontowany.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto