Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trolejbus z nadwoziem Bogdana na testach w Lublinie

redakcja
redakcja
Zaczęły się testy pierwszego z 38 trolejbusów, które na zlecenie ...
Zaczęły się testy pierwszego z 38 trolejbusów, które na zlecenie ... Krzysztof Madej
Zaczęły się testy pierwszego z 38 trolejbusów, które na zlecenie miasta powstaną w montowni przy ul. Frezerów (dawniej Mełgiewska 7/9).

Biały trolejbus wyjeżdżał wczoraj na ulice, by fachowcy mogli sprawdzić, jak zachowują się jego poszczególne układy. – To kolejny etap produkcyjny – mówi Marek Zmarz, zastępca dyrektora zakładu Ursus w Lublinie. – Część testów wykonujemy w hali, a część podczas jazd, dokonujemy regulacji różnych podzespołów.

Pojazd powstał na bazie nadwozia ukraińskiego trolejbusu marki Bogdan.

W Lublinie montowane są osie, zespoły napędowe, instalacja elektryczna, siedzenia i wyposażenie wnętrza. Taki jest podział obowiązków między członkami polsko-ukraińskiego konsorcjum, które wygrało miejski przetarg na dostawę 38 trolejbusów. Każdy z nich będzie kosztować ok. 1,7 miliona zł.

– Trolejbus jest już w pełni wyposażony – podkreśla Zmarz. – Teraz przygotowujemy pojazd do jazd homologacyjnych – dodaje. To konieczne, bo pojazd musi zdobyć odpowiednie dokumenty, bez których nie będzie mógł być dopuszczony do wożenia pasażerów.

Pierwsza piątka powinna do nas dotrzeć do końca września.

Jak dotąd w hali jest tylko jeden trolejbus, który nie ma jeszcze homologacji. Czy konsorcjum zdąży na czas? – Na to liczymy – mówi zastępca dyrektora lubelskiego zakładu. Następne pojazdy będą dostarczane w dwóch partiach. 12 sztuk mamy się spodziewać między grudniem 2013 r. a połową czerwca 2014 r., zaś pozostałe 21 sztuk Zarząd Transportu Miejskiego ma otrzymać do marca 2015 r.

Wszystkie pojazdy z tego zlecenia mają być wyposażone w zespół baterii pozwalających na jazdę po ulicach, nad którymi nie ma trakcji zasilającej.

Zgodnie z deklarację producenta trolejbusy będą w stanie przejechać w taki sposób dystans 5 km. Każdy z 38 trolejbusów będzie wyposażony w system monitoringu, automat do sprzedaży biletów, elektroniczne wyświetlacze, system głosowej zapowiedzi przystanków, a także klimatyzację przestrzeni przeznaczonej dla pasażerów.

Polsko-ukraińskie konsorcjum starało się również o zlecenie na dostawę do Lublina 12 trolejbusów przegubowych, również wyposażonych w akumulatory zasilające układ napędowy. Tę walkę przegrało z polską firmą Solaris Bus&Coach, która zaoferowała niższą cenę i lepsze parametry akumulatorów.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto