Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Teatr Muzyczny w Lublinie: Co widzowie zobaczą w kwietniu [REPERTUAR]

Leszek Mikrut
Teatr Muzyczny, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Teatr Muzyczny, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5 Leszek Mikrut
W kwietniu Teatr Muzyczny w Lublinie (ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5) przygotował dla wielbicieli operetek, musicali i innych odmian widowisk muzycznych szereg interesujących propozycji. Nie zapomniano także o najmłodszych widzach. Zobacz co się będzie działo w teatrze.

- Już w najbliższy weekend (piątek-sobota-niedziela, 6-8 kwietnia) będzie można obejrzeć Barona cygańskiego w reżyserii i inscenizacji Zbigniewa Czeskiego - zaprasza Ewa Sobkowicz, specjalista ds. kontaktów z mediami i sponsoringu.

To z pewnością najpopularniejsze i najbardziej lubiane dzieło Johanna Straussa (syna) - operetka w trzech aktach, której premiera miała miejsce w 1885 roku w Wiedniu. Historia pięknej Cyganki – Saffi i jej miłości do węgierskiego szlachcica - Barinkaya, stała się inspiracją dla wielu pięknych melodii oraz malowniczych scenerii. Cygański żywioł przeplata się tu z wiedeńską elegancją, humor z refleksją, wielkie sceny zbiorowe z nastrojowymi ariami i duetami, a muzyka Johanna Straussa nie wymaga rekomendacji.

Do zrujnowanej posiadłości, na której swój obóz rozłożyli Cyganie, (a według legendy znajduje się zakopany stary turecki skarb) powraca po światowych wojażach syn dawnego wojewody Sandor Barinkay. Na dzień dobry otrzymuje od starej Cyganki Czipry wróżbę dotyczącą nieodległego wzbogacenia się i ożenku. W stosunku do jego osoby ma plany Kalman Żupan – handlarz świń, ojciec pięknej Arseny, w której jednak kocha się syn jej guwernantki Ottokar. Żupan inicjuje spotkanie z Barinkayem, podczas którego młodzieniec zakochuje się w Arsenie i deklaruje chęć zawarcia małżeństwa. Arsena stawia jednak warunek – wyjdzie tylko za barona. To uciążliwe zawarowanie jest wybiegiem, mającym na celu zablokowanie drogi do serca Arseny, które należy już do Ottokara. Barinkay podsłuchuje ich rozmowę podczas schadzki i wzburzony odchodzi w kierunku cygańskiego obozu, gdzie zostaje… cygańskim wojewodą, w dodatku po chwili zaręczonym już z cygańską pięknością Saffi. Przepowiednia Czipry wskazuje Barinkayowi położenie ukrytego skarbu. Z szykowanych mu przez Carnera kłopotów wybawia go przybycie księcia Homonaya, który werbuje ochotników na wojnę turecką – a ta, jak to wojna - przecina w mig wszystkie spory. Okazuje się również, że Saffi nie jest wcale Cyganką, a pełnej krwi księżniczką, co wprawia Barinkaya w nie lada konsternację.

Na połowę następnego tygodnia, 11 kwietnia (jak również pod koniec miesiąca, 25 kwietnia), Teatr Muzyczny zaprasza dzieci na Królewnę Śnieżkę - jedną z najpiękniejszych i najbardziej znanych bajek braci Jacoba i Wilhelma Grimm.

- Jej baletowa wersja - zauważa Ewa Sobkowicz - skomponowana w 1970 roku przez Bogdana Pawłowskiego na podstawie libretta Witolda Borkowskiego i Stanisława Piotrkowskiego przyniosła autorowi ogromną popularność i nie słabnącą sympatię młodych widzów, których kilka pokoleń przeżywało taneczne przygody bohaterów. Losy dobrej i pięknej, lecz niestety znienawidzonej przez złą macochę Śnieżki oraz siedmiu wesołych krasnali dostarczają dzieciom niezapomnianych emocji.

Dwa dni później, 13 kwietnia (ale także 15 i 17 kwietnia) znów przedstawienie dla dzieci - Bajkolandia - gwarantująca moc wrażeń, niezapomnianych przeżyć i wspaniałą zabawę!

- Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych widzów przygotowaliśmy kolejną familijną pozycję - informuje rzecznik prasowy Teatru Muzycznego. - Propozycja ta skierowana jest zarówno do widzów najmłodszych, jak i do ich rodziców, dziadków, a także kadry pedagogicznej. To niezwykle barwne, rozśpiewane i roztańczone widowisko muzyczne, z udziałem solistów, chóru, baletu oraz orkiestry. W ich wykonaniu będzie można usłyszeć i zobaczyć m.in. największe hity disneyowskich produkcji, a także piosenki z filmu pt. "Akademia Pana Kleksa". W programie koncertu oczywiście nie zabraknie przebojów z naszego bajkowego repertuaru. To jedyna i niepowtarzalna okazja, aby ujrzec razem na scenie Shreka, Pocahontas, Else z Krainy lodu , Pana Kleksa czy wyginajacego śmiało ciało króla Juliana, bohaterów filmów, którzy podbili serca dziecięcej i dorosłej widowni.

Tylko jedno przedstawienie, w sobotę 21 kwietnia, będzie miała opera Czarodziejski flet z muzyką Wolfganga Amadeusza Mozarta, do której libretto napisał Emanuel Schikaneder.

- 30 września 1791 roku – publiczność wiedeńska po raz pierwszy usłyszała dźwięki uwertury do "Zauberflöte" W.A. Mozarta - przypomina Ewa Sobkowicz. - Mimo tego, że premiera nie odbiła się echem w środowisku ówczesnej krytyki, dzieło natychmiast podbiło serca widzów, nie tylko tych austriackich. Na dwa miesiące przed śmiercią Mozart przedstawił światu operę, która na zawsze miała się zapisać w historii teatru. Stało się to oczywiście za sprawą mistrzowskiej muzyki, ale Czarodziejski flet znaczy dziś więcej niż tylko ostatnia opera geniusza. Jest to także ponadczasowe dzieło pełne subtelnej symboliki odnoszącej się do ludzkiej natury i kultury, kryjące w różnych odcieniach mistycyzmu i fantastyki najgłębsze prawdy o człowieku. Nadszedł czas by lubelska publiczność doświadczyła spotkania z mistrzem i szczególnymi kreacjami, które muzycznie on nakreślił.

Na początku długiej majówki, 27 i 28 kwietnia, lubelska publiczność będzie miała okazję do przypomnienia sobie widowiska muzycznego WinyLove Story (Muzyczne hity z czasów wielkiej płyty) w reżyserii Urszuli Lewartowicz, osadzonego w czasach bigbitu, potańcówek i miłości do muzyki. Trzon muzyczny widowiska tworzą znane polskie przeboje z końca lat 60. ubiegłego stulecia, które wykonywali znani i do dziś uwielbiani artyści, m.in. Kasia Sobczyk, Karin Stanek, Helena Majdaniec, Maria Koterbska, Krzysztof Klenczon, Ryszard Poznakowski, Jerzy Matuszkiewicz, Seweryn Krajewski, Matusz Święcicki, Jerzy Połomski, Piotr Szczepanik, Bogdan Łazuka.

- WinyLOVE Story - to podróż w czasie do okresu Wielkiej Płyty – nie tylko tej konstrukcyjnej, ale przede wszystkim tej winylowej – będącej materialnym symbolem pięknego okresu w rozwoju polskiej muzyki rozrywkowej - zachęca specjalista ds. kontaktów z mediami i sponsoringu, Ewa Sobkowicz. - W tle bigbitowych rytmów rozgrywa się historia miłosna marynarza i maturzystki. Nie jest to jednak opowieść rzewna ani ckliwa. Perypetie głównego bohatera okraszone zostały dużą dawką humoru i dowcipu. Akcja widowiska rozgrywa się w wakacyjnej scenerii, przywodząc na myśl chwile relaksu i odpoczynku, które upływają najprzyjemniej tam, gdzie „morza szum, ptaków śpiew”…

Aktualności Teatru Muzycznego w Lublinie można na bieżąco śledzić na www.teatrmuzyczny.eu Bilety mogą zostać zakupione zarówno w kasie, jak i przez Internet. Na wszystkie wydarzenia możliwa jest również telefoniczna wstępna rezerwacja biletów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Filip Chajzer o MBTM

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto