Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów
3 z 18
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Ostateczny wybór

Oba auta zostały dostarczone do Warszawy,...

Tarpan - najgorszy polski samochód? Docenili go głównie rolnicy i żołnierze

Ostateczny wybór Oba auta zostały dostarczone do Warszawy, gdzie w grudniu 1971 r. w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie organizowany był VI Zjazd Partii. Wcześniej jednak obie konstrukcje zostały dokładnie obejrzane przez Edwarda Gierka oraz wysłanników niektórych przedsiębiorstw i urzędów związanych z motoryzacją. Ustalono, że należy zbudować zespół, w skład którego będą wchodzili zarówno poznańscy, jak i warszawscy konstruktorzy. Porzucono prace nad pierwotnymi koncepcjami Warty i Tarpana i rozpoczęto prace od początku. Zrezygnowano z napędu przedniego oraz silnika S31 z Syreny. W zamian zastosowano silnik M20 z samochodów Żuk i Warszawa. Powstały dwa egzemplarze nazwane Warta-2. Pierwszy z drzwiami brezentowymi i z opończą na skrzyni ładunkowej oraz drugi ze ścianą oddzielającą kabinę kierowcy od skrzyni ładunkowej. Ścianę tę można było przesuwać i przewozić dwie osoby i 600 kg ładunku albo sześć osób i 300 kg ładunku. Oba te pojazdy zaprezentowane zostały we wrześniu 1972 r. w czasie Wystawy Osiągnięć Rolnictwa Bydgoskiego w Myślęcinku koło Bydgoszczy. Do produkcji wszedł model z przesuwaną przegrodą.

Zobacz również

Walka była ostra. Wisła pogrążyła Sandecję w meczu o utrzymanie

Walka była ostra. Wisła pogrążyła Sandecję w meczu o utrzymanie

Pierwsza liga.   Fatalny mecz żużlowców  łódzkiego  Orła

Pierwsza liga. Fatalny mecz żużlowców łódzkiego Orła

Polecamy

Najnowsze informacje o maturze 2024 od CKE. To warto wiedzieć!

Najnowsze informacje o maturze 2024 od CKE. To warto wiedzieć!

Hrubieszów. Majówka połączona z akcją charytatywną

Hrubieszów. Majówka połączona z akcją charytatywną

Botwinka z ziemniakami. Z przepisu mojej mamy wychodzi idealna!

Botwinka z ziemniakami. Z przepisu mojej mamy wychodzi idealna!